جهانگیری:

برای توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات می‌آیم

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت: برای گشایش در زندگی مردم، توسعهٔ ایران و آغاز مرحلهٔ نوینی از اصلاحات افق‌گشا می‌آیم.
تصویر برای توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات می‌آیم

به گزارش سایت خبری پرسون، اسحاق جهانگیری روز شنبه پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ایران ما در سال‌های اخیر با مسائل و تنگناهای گوناگون روبرو بوده و اکنون به شدت نیازمند افق‌گشایی‌های واقعی در زندگی مردم و توسعه همه‌جانبه کشور، بهبود معیشت مردم با رفع تحریم‌ها و رشد اقتصادی پایدار و اشتغال‌زا و حمایت از تولید و بازتوزیع عادلانه‌تر ثروت است.

وی اضافه کرد: انتخابات را باید به عنوان فرصتی برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های قانون اساسی برای اعمال حاکمیت ملی و اصلاح روند حکمرانی پاس داشت و تاثیرگذار کرد.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ماست. انتخاباتی که از آنِ همه و مظهر جمهوریت نظام است و به تاکید رهبر معظم انقلاب مشارکت گسترده و موثرتر در آن گشاینده راه برای توانمند شدن مردم و حکومت، عبور از بحران‌ها و افزایش اقتدار ملی است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در چهار سال پیش رو فرصتی طلایی داریم برای این‌که به سمت حل مسائل بنیادینِ ایران،‌ تامین منافع ملی و توافق و تنش‌زدایی در خارج و داخل برویم، روی ریل توسعه فراگیر و پایدار قرار بگیریم و به اقتضائاتِ تامین عدالت، تشکیل دولت رفاهِ فراگیر، فقرزدایی و افزایش شمول و کیفیتِ خدمات پایه همگانی، به ویژه در حوزه سلامت و آموزش، تن بدهیم و با شکاف درآمدی، تبعیض و فساد سازمان‌یافته مبارزه کنیم.

وی چهار سال پیش رو را همچنین فرصتی برای این عنوان کرد که ایران صرف نظر از جنسیت و قومیت و مذهب و محل زندگی‌ آنان،برای همه ایرانیان شود،‌به سمت توانمندسازی توامان نهادهای حکمرانی و نهادهای مدنی و افزایش ظرفیت‌های حل‌مسئله‌ایِ دولت و جامعه ایران برویم و برای صیانت از حقوق و آزادی‌های اساسی همه شهروندان گام‌های عملی برداریم.

منبع: ایرنا

288573