نخستین خانه‌موزه تمبر ایران در تبریز راه‌اندازی شد

شرکت ملی پست اعلام کرد نخستین «خانه - موزه تمبر» ایران همزمان با هفته ارتباطات، ۳۰ اردیبهشت، در خانه تاریخی «مجتهدی‌ها»ی تبریز راه‌اندازی می‌شود.
تصویر نخستین خانه‌موزه تمبر ایران در تبریز راه‌اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، در خانه موزه تمبر تبریز، تمبرهای مختلف از سال ۱۳۴۱ تا کنون در قالب ۲۰۰ تابلوی زیبا به نمایش گذاشته خواهد شد.

حفظ هویت تاریخی و نمادهای پستی و توسعه اماکن و مراکز فرهنگی پست در یک سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و از این رو اولین مرکز پست موزه مدرسه جهان در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در شهر رشت راه اندازی و دومین مرکز هم به زودی در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

پست موزه یزد نیز در تاریخ ۲۰ اسفندماه پارسال افتتاح شد و هم اکنون مشغول به فعالیت و میزبانی از بازدید کنندگان است.

در این راستا در بازدید حسن عمیدی، مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات، از اداره کل پست استان آذربایجان شرقی و خانه مجتهدی‌های تبریز که در تملک پست استان است، مقرر شد این بنای زیبا در اولین فرصت به عنوان نخستین خانه موزه تمبر ایران مورد بهره برداری قرار گیرد.

خانه تاریخی مجتهدی‌های تبریز در ضلع جنوبی عمارت استانداری که ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ به ثبت ملی رسیده است، نام آخرین مالکش را بر خود دارد و با قدمتی ۲۰۰ ساله در خیابان جمهوری اسلامی تبریز واقع شده است.

شهر تبریز به عنوان مهد تمدن همواره مورد توجه بوده است و از جمله عناوین شهر تبریز، شهر پیشگامان و به عبارتی شهر اولین‌ها است.

تأسیس نخستین چاپخانه، نخستین مرکز آموزشی، انتشار نخستین مجله، اولین روزنامه‌نگاری ملی، اولین رمان، اولین دایره‌المعارف اسلامی، اولین کودکستان، اولین مدرسه نابینایان و ناشنوایان، اولین مدرسه به سبک نوین، اولین کتابخانه عمومی، اولین سینما، اولین نمایشنامه و تئاتر، اولین عکاسی، اولین دانشکده فرش، اولین دانشکده پرستاری، اولین پایگاه لرزه‌نگاری، اولین روابط عمومی و اینک اولین خانه موزه تمبر ایران، گواهی بر این ادعا است.

۲۷ اردیبهشت‌ ماه، روز جهانی روابط‌عمومی و آغاز هفته ارتباطات و ۲۸ اردیبشت ماه روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی است.

منبع:ایرنا

288557