مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان:

حقوق ۵۰ هزار و ۹۶۱ بازنشسته متناسب‌سازی شد

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان از متناسب‌سازی حقوق ۵۰ هزار و ۹۶۱ بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد.
تصویر حقوق ۵۰ هزار و ۹۶۱ بازنشسته متناسب‌سازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مسعود علیاری افزود: با صدور احکام جدید بازنشستگان در اجرای مرحله دوم که با حمایت متولیان امر است، خواسته های جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران محقق شد.

وی اضافه کرد: متناسب‌سازی حقوق با هدف افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت جامعه بازنشستگان بوده و این قانون به گونه‌ای اجرا شده است که حقوق بازنشستگان در مقایسه با اسفند سال گذشته حداقل ۵۰ درصد افزایش دارد و حقوق هیچ بازنشسته تامین‌اجتماعی کشور کمتر از یک و نیم برابر اسفند ۹۹ نیست.

این مسوول ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به درخواست‌های برحق بازنشستگان جامه عمل پوشانده و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و تلاش بی‌وقفه، متناسب‌سازی مرحله دوم نیز اجرایی شد.

به گفته مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان، احکام گروه‌های هدف صادر و دریافت حقوق و مستمری اردیبهشت، نیز مشمول متناسب‌سازی و اعمال قانون تامین اجتماعی مبنی بر افزایش سنواتی خواهد بود.

علیاری افزود: با همفکری و تایید کانون‌های بازنشستگی در احکام صادره مقرر شده است که افزایش سنواتی بر مجموع مبالغ مستمری ومتناسب‌سازی اسفند ماه سال ۹۹ اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: جبران عقب‌ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری در محاسبه احکام جدید انجام گرفته و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، مقرر شده است که بعد از اعمال ماده ۹۶ و اجرای متناسب‌سازی حقوق و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از یک و نیم برابر مجموع پرداختی اسفند سال ۹۹ نباشد.

گفتنی است پیش از این نیز طبق برنامه اعلام شده مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش حقوق برای ۵۰ هزارو ۹۶۱ مستمری‌بگیر و بازنشسته تامین اجتماعی این استان فروردین امسال اعمال شد.

منبع: ایرنا

288472