لحظه به لحظه با آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات 1400؛

مسافران پاستور در صف ثبت‌نام/ رئیسی، هاشمی و لاریجانی هم ثبت نام کردند

قابل پیش بینی بود که در آخرین روز نام نویسی از داوطلبان ریاست جمهوری، شاهد حضور همزمان چهره های سرشناس باشیم. امروز علی لاریجانی و‌ محسن هاشمی همزمان و رأس ساعت ۸ صبح در وزارت کشور ثبت نام کردند.
تصویر مسافران پاستور در صف ثبت‌نام/ رئیسی، هاشمی و لاریجانی هم ثبت نام کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز شنبه 25 اردیبهشت، آخرین روز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و همه منتظر حضور کاندیداهای اصلی این رقابت هستند، از روز اول ثبت نام گمانه زنی هایی برای حضور اشخاصی چون رئیسی، لاریجانی و جهانگیری می شد حالا امروز باید دید آنها تا چه اندازه تحت تاثیر گمانه زنی ها پا به میدان می گذارند و برای در دست گرفتن سکان پاستور می توانند رای مردم را داشته باشند.

امروز ترافیک کاندیداها در خیابان فاطمی خواهد بود، احتمالا از جهرمی تا ضرغامی، از پزشکیان تا محسن رضایی در ستاد انتخابات کشور حاضر می شوند.

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران اولین فرد در روز آخر انتخابات است که برای ثبت نام به وزرات کشور آمد.

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس در وزارت کشور حضور یافت و داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد.

اولین توییت علی لاریجانی: نه کلید نه چکش

مسعود پزشکیان نماینده مجلس، برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به همراه دخترش وارد وزارت کشور شد و ثبت نام کرد. او گفت: کاندیدای پوششی جهانگیری نیستم .

شمس الدین حسینی، وزیر احمدی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در ستاد انتحابات حضور یافت و ثبت نام کرد. او وعده داد که صنعت نفت را مردمی می کنم.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور نام خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت کرد.

زاکانی بعد از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: تصمیم من تا دیروز برای نیامدن بود اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است، تمام نمادهای فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارامدی به هم به میدان آمده اند و سودای دولت سوم روحانی را دارند. منطق وحدت را پذیرفتم؛ آمده‌ام که شبکه فساد و نفوذ را به زمین بزنم. مشکلات کشور با تصمیمات ۲۰دقیقه‌ای حل نخواهد شد.

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: امکان تمدید زمان ثبت‌نام کاندیداتوریانتخابات به هیچ وجه وجود ندارد.

سید عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم امروز با همراهی تعدادی از هواداران خود به وزارت کشور آمد و در ستاد انتخابات نام خود را ثبت کرد و رسما داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری شد.

سید عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم امروز با همراهی تعدادی از هواداران خود به وزارت کشور آمد و در ستاد انتخابات نام خود را ثبت کرد و رسما داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری شد.

روز پنجم؛ مسافران پاستور در صف ثبت‌نام/ علی لاریجانی ثبت نام کرد/ وقتی جهانگیری به هاشمی می‌گوید تو ثبت‌نام کن/ مشکلات با سوپرمن‌بازی حل نمی‌شود!

قاضی‌القضات هم ثبت نام کرد

پیش از ظهر امروز بود که سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور رسما برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اقدام کرد.

وی بعد از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: برخی تاکید کردند کار تحول در قوه قضائیه باید ادامه یابد و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه وضعیت دستگاه قضائی را داشتند.

وی اضافه کرد: از اینجا از این دغدغه درست قدردانی می‌کنم، اما در کنار مهم بودن امر قوه قضائیه، موضوع مهم و دارای اولویت یعنی معیشت و مشکلات مردم، بیکاری و گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی را باید مد نظر داشته باشیم.

روز پنجم؛ مسافران پاستور در صف ثبت‌نام/ علی لاریجانی ثبت نام کرد/ وقتی جهانگیری به هاشمی می‌گوید تو ثبت‌نام کن/ مشکلات با سوپرمن‌بازی حل نمی‌شود!/ سید ابراهیم رئیسی هم ثبت نام کرد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه معیشت مردم دغدغه جدی برای ما ایجاد می‌کند، گفت: برخی ناامیدی‌ها که امروز در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود و با همین امکانات و نیروی انسانی جوان و متراکم در کشور و این ذخایر مادی و معنوی کشور، می‌توان درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.

رئیسی با بیان اینکه خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم نه گروه های سیاسی، گفت: بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند مدعی تغییر در وضع موجود باشند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مردم خانه های خود را ستاد انتخاباتی کنند و هر خانه یک ستاد خواهد بود و امید داریم که با نقش دادن به مردم، مشکلات را حل کنیم.

زریبافان داوطلب ریاست‌جمهوری شد

مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد.

روز پنجم؛ مسافران پاستور در صف ثبت‌نام/ علی لاریجانی ثبت نام کرد/ وقتی جهانگیری به هاشمی می‌گوید تو ثبت‌نام کن/ مشکلات با سوپرمن‌بازی حل نمی‌شود!/ سید ابراهیم رئیسی هم ثبت نام کرد

بر اساس اعلام سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور تا پایان روز چهارم ثبت نام ۳۰۴ نفر از شخصیت های سیاسی، نظامی، مسئولان کنونی و سابق و نیز شهروندان عادی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم شده‌اند. به نظر می رسد با تاکید موسوی مبنی بر عدم تمدید فرصت ثبت نام امروز، تالار وزارت کشور روز پرهیاهو و مهمی را تجربه خواهد کرد.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او در نشست خبری اش گفت: مستقل آمده‌ام وهیچ‌کس به خاطر من انصراف ندهد.

سید عباس نبوی، استاد حوزه و دانشگاه و از اعضای هئیت مؤسس دفتر تحکیم وحدت برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات شد.

سیدمحمدصادق خرازی با انتشار بیانیه ای از کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

مسعود زریبافان رییس بنیاد شهید نیز ثبت نام کرد. زریبافان پس از ثبت نام، به سخنان احمدی نژاد درباره احتمال ردصلاحیتش واکنش نشان داد.

محمد خوش‌چهره، نماینده سابق مجلس در انتخابات ثبت‌نام کرد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای از اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. او در نشست خبری گفت: با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر محمد جواد ظریف و عدم امکان نام‌نویسی بسیاری از عزیزان، به رغم میل و مصلحت شخصی، وارد میدان شدم.

محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب برای ثبت نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد.

سعید جلیلی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در آخرین دقایق ثبت نام راهی وزارت کشور شد.

عبدالناصر همتی (رئیس کل بانک مرکزی) هم در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد.

محسن رضایی و محمد شریعتمداری رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 شدند.

زهرا شجاعی، دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب برای ثبت نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

رسول منتجب نیا (فعال سیاسی اصلاح طلب) دیگر شخصیتی بود که وارد وزارت کشور شد و در انتخابات ثبت نام کرد.

سعید جلیلی نیز لحظاتی پیش در وزارت کشور حاضر شد و در انتخابات ثبت نام کرد.

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، معاون سیاسی وزارت کشورِ دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب است.

رأس ساعت 6 عصر امروز 25 اردیبهشت ماه، درب های ستاد انتخابات کل کشور بسته شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در آخرین روز ثبت نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گزارش نهایی داد و گفت: در ۵ روز مهلت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۵۹٢ نفر مراجعه کردند که ۴۰ نفر از آنها خانم بودند.

در حال تکمیل...

288442