عضو هیئت مدیره اتاق اصناف همدان:

درآمد کسبه ۹۰ درصد کاهش یافته است

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف همدان با بیان اینکه درآمد کسبه ۹۰ درصد نسبت به زمان قبل از شیوع کرونا کاهش یافته است گفت: امیدواریم امسال هم پویش بخشش اجاره بها اصناف استیجاری توسط مالکان راه بیفتد.
تصویر درآمد کسبه ۹۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، احمد گازرانی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: با توجه به اینکه کسبه و بازاریان روزانه با افراد زیادی مواجهه دارند از نظر ابتلا به کرونا گروه پرخطری هستند بنابراین از مسئولان علوم‌پزشکی تقاضا داریم سهمیه‌ای را برای این گروه در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه کسبه و بازاریان همدان همیشه همراه با دستورات ستاد کرونا پیش رفتند و برای کمک به کنترل کرونا در استان به مدت یک ماه رنج تعطیلی واحدهای خود را به دوش کشیدند افزود: تعطیلی یک ماهه اصناف و کمبود مشتری بخاطر ترس از کرونا خسارات زیادی را به پیکره اصناف همدان وارد کرده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه مردم قدرت خرید ندارند و همین امر معیشت بازاریان را تحت تاثیر قرار داده است گفت: نه تنها تسهیلاتی برای کمک به وضعیت اقتصادی کسبه داده نشده بلکه شرکت‌های خدماتی مانند آب، گاز، برق و اداره مالیات نیز وضعیت نامناسب کسب‌و‌کار اصناف را درک نکرده و در صورتی که هزینه‌هایشان به موقع پرداخت نشود اخطار قطعی خدمات را صادر می‌کنند.

گازرانی با بیان اینکه بسیاری از واحدها به صورت استیجاری در اختیار کسبه قرار گرفته است اظهار کرد: با توجه به تعطیلی یک ماهه بازار و نبود درآمد در این مدت، به دنبال راه‌اندازی پویش بخشش اجاره‌بها در اصناف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بسیاری از مالکان خیر همدان اقدام به بخشش اجاره بهای ماهیانه خود کردند تصریح کرد: امیدواریم امسال هم شاهد همکاری مالکان در کمک به معیشت بازاریان باشیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه برخی صنوف مانند صنف خرازی، کیف‌و‌کفش، لوازم‌التحریر و... در رکود کامل به سر می‌برند افزود: درآمد بازاریان نسبت به دوران پیش از کرونا 90 درصد کاهش یافته است.

گازرانی با اشاره به اینکه وقتی اصناف و بازار تعطیل می‌شود باید بانک‌ها هم تعطیل شود اظهار داشت: کسبه در دوران تعطیلی بازار دغدغه پاس کردن چک‌های خود را دارند و اگر اقسطشان با تاخیر پرداخت شود مشمول جریمه بانکی می‌شود.

288434