حواشی روز چهارم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛

حضور کم‌رنگ چهره‌های مطرح در روز چهارم

چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی به اتمام رسید که ستاد انتخابات کم‌تعدادترین چهره‌های مطرح را تجربه کرد اما در عین حال شاهد پدیده‌ای بود که باید در تاریخ سیاسی کشور ثبت شود.
تصویر حضور کم‌رنگ چهره‌های مطرح در روز چهارم

به گزارش سایت خبری پرسون، صبح ۲۴ اردیبهشت، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ایستگاه چهارم شد. ستاد انتخابات کشور اول صبح خلوتی را داشت و تا ساعت ۹ که «علیرضا افشار» فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج برای ثبت‌نام در انتخابات آمد، هیچ چهره سیاسی و سرشناسی پا به خیابان فاطمی تهران نگذاشت.

سردار! خجالت نکشید

علیرضا افشار هنگامی که پشت میز ارائه مدارک اولیه نشست، حاضر نشد بایستد و شناسنامه خود را رو به دوربین عکاسان بگیرد؛ خبرنگاران فریاد می‌زدند «سردار! خجالت نکشید، شناسنامه خود را نشان دهید!» اما او در نهایت چند ثانیه شناسنامه را بالا گرفت و دستی برای عکاسان تکان داد و رفت.

اما در بیرون از ساختمان ستاد انتخابات کشور، باز هم افرادی آمده بودند که گویی هدفشان از ثبت‌نام در انتخابات، دیده شدن در قاب دوربین عکاسان و جلب توجه خبرنگاران بود.

داوطلب ریاست‌جمهوری که دیپلم هم نداشت!

یکی از این داوطلبان مردی ۶۰ ساله بود که با مدرک تحصیلی دیپلم عزم ورود به انتخابات کرده بود. شعار دولت خود را دولت الکترونیک عنوان می‌کرد و می‌گفت: «در اولین اقدام، ایران‌خودرو و سایپا را تعطیل می‌کنم» او همچنین قصد داشت کابینه خود را با افرادی زیر ۱۵ سال پر کند.

در دیگر سو، خانمی به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد که به گفته همراهش «عضو شورای عالی مالیات» بود.

کاندیدایی که با پلاک مخدوش آمد!

یکی از داوطلبانی که به قصد ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور آمده بود، پس از توقف خودرویش در مقابل ستاد، ماموران نیروی انتظامی مستقر در خیابان متوجه شدند که پلاک خودروی این داوطلب مخدوش شده است. نکته جالب در این ماجرا، آنجایی بود که فرد داوطلب از بازنشستگان نیروی انتظامی بود.

او در واکنش به این اتفاق به خبرنگاران گفت «این خودرو متعلق به من نیست!»

سید مصطفی تاجزاده ؛ پدیده چهارمین روز ستاد انتخابات

اما پدیده امروز ستاد انتخابات کشور سید مصطفی تاجزاده بود. او که از فعالان تندروی اصلاح‌طلب است و چندی پیش کاندیداتوری خود را با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، امروز به همراه همسرش، فخرالسادات محتشمی‌پور، به خیابان فاطمی آمد تا برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کند.

وقتی تاجزاده وارد ستاد انتخابات شد و پس از ارائه مدارکش در اولین میز بررسی مدارک، برخی خبرنگاران از او پرسیدند «آیا گواهی عدم سوءپیشینه هم ارائه کرده‌اید؟» که او این سوال را بی‌پاسخ رها کرد.

اما اصلی‌ترین حاشیه تاجزاده زمانی بود که به سالن ۶۰۰ نفره وزارت کشور رفت و پشت تریبون نشست خبری کاندیداها قرار گرفت. در این میان، نکته جالب توجه آنجا بود که قد تاجزاده به تریبون نرسید و مجبور شد میکروفونی را دست بگیرد و بیانیه‌اش را بخواند.

تاجزاده در بیانیه‌اش تمامی سیاست‌های نظام را به چالش کشید و علیرغم اینکه مدام از قانون سخن می‌گفت، اما سخنانش نشان می‌داد که قانون اساسی را سلیقه‌ای قبول دارد.

او در بیانیه‌اش بارها با استفاده از عبارت «من مخالفم»، مواضع خود را نسبت به سیاست‌های نظام اعلام می‌کرد؛ اما گویی آمده بود که فقط یک بیانیه بخواند و برود. در آخر نیز سوالات خبرنگاران را بی‌پاسخ گذاشت و وعده برگزاری یک نشست خبری را داد.

اما پس از خروج سید مصطفی تاجزاده از ستاد انتخابات کشور، جمعی محدود از هوادارانش در خیابان فاطمی و در مقابلستاد او را با شعارهایی با مضمون حمایت از سران فتنه ۸۸ بدرقه کردند.

بادیگاردهای آقای کاندیدا!

داوطلب دیگری که حضورش برای همه جلب توجه کردی، فردی بود به نام «حسین دیانتی»؛ او در شرایطی می‌خواست وارد ستاد انتخابات کشور شود و در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند که دو بادیگارد او را همراهی می‌کردند.

نوجوانی که پیام حاج قاسم را به کاندیداها می‌داد

در دیگر سو، نوجوان ۱۲ ساله‌ای به نام «محمدجواد» با لباس سپاه پاسداران که اتیکت شهید قاسم سلیمانی هم داشت، مقابل درب ستاد انتخابات ایستاده بود و می‌گفت «هدفم این است که پیام حاج قاسم را به نامزدهای انتخاباتی برسانم»

«محمدجواد بخشی» وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان پیام، به نامزدهای انتخاباتی که وارد ستاد انتخابات می‌شدند می‌داد.

منبع:مهر

288428