رییس اداره حفاظت محیط زیست خببر داد؛

پاکسازی زیستگاه میش مرغ در بوکان از سگ‌های ولگرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از جمع آوری ۶۷ قلاده سگ ولگرد از زیستگاه پرنده در حال انقراض میش‌مرغ در بوکان خبر داد و گفت: در راستای مدیریت سگ‌های ولگرد در زیستگاه گونه‌ در حال انقراض میش‌مرغ (چیرگ) در این شهرستان تاکنون ۶۷ قلاده سگ ولگرد از زیستگاه آنها جمع‌آوری شد.
تصویر پاکسازی زیستگاه میش مرغ در بوکان از سگ‌های ولگرد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، آوات بازیار از جوجه‌ریزی پرنده نادر میش مرغ خبر داد و اظهار داشت: یکی از تهدیدات اساسی میش مرغ وجود سگ‌های ولگرد در زیستگاه این گونه نادر است و با توجه به فصل جوجه ریزی پرنده و برای محافظت از این گونه نادر اداره حفاظت محیط زیست بوکان اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در منطقه کرده است.

وی تصریح کرد: طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب با همکاری شهرداری و فعالان محیط زیست شهرستان بوکان در حاشیه پناهگاه حیات‌وحش حمامیان و دشت سوتاو انجام شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان یادآور شد: در این طرح علاوه بر شهرداری انجمن‌های مردم نهاد مانند انجمن حامی حیوانات "به‌شدار" انجمن محیط زیستی "ژین‌بانان بوکان" زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست بوکان نیز مشارکت داشتند.

بازیار خاطرنشان کرد: سگ‌های ولگرد حاشیه زیستگاه میش‌مرغ پس از جمع‌آوری به مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد انتقال داده و بعد از عقیم‌سازی و انجام اقدامات دامپزشکی در آنجا نگهداری خواهند شد.

انتهای پیام/

288372