ایران لنگر تعادل منطقه خاورمیانه است

عباس آخوندی در یادداشتی با عنوان "عید سعید فطر و صلح پایدار" نوشت: هر خونی که در منطقه به زمین ریخته می‌شود، باید وجدان ما را به درد آورد و ما را به اندیشه‌ استقرار صلح پایدار در منطقه فرو برد.
تصویر ایران لنگر تعادل منطقه خاورمیانه است

به گزارش سایت خبری پرسون، متن یادداشت عباس آخوندی به این شرح است:

عید بر عاشقان مبارک باد

عاشقان عیدتان مبارک باد

عید سعید فطر، ‌عید مسلمانان را به همه ایرانیان و همه مسلمانان تبریک می‌گویم و از درگاه حضرت باری طلب می‌کنیم که مهر بی‌کران‌اش را در این روز مشمول همه ما و همه جهان با هر کیش و آیینی کند.

هر چند عید است و روز خجسته‌ای است، لیکن، در عین حال همه نگران‌ایم. نگران فقر و تنگدستی گروه کثیری از هم‌ وطنان‌مان که حد اقل امکانات عید گرفتن را ندارند. بیکاری و روشن نبودن آینده و دسته‌ دسته شدن ملت و تفرقه و نفاقی که در میان ما افتاده، از همه چیز نگران کننده‌تر است. در اطراف‌مان در همین چند روز پیش فاجعه مدرسه سیدالشهدا و پرپر شدن دخترکان معصوم را در کابل داشتیم. جنایت نتانیاهوی دژخیم را در کشتن مردم بی‌‌دفاع فلسطین و فاجعه انسانی در یمن دلخراش‌اند.

حال بگذارید، همه اینها را از زاویه‌ای دیگر ببینیم. کشور ما مرکز حوزه‌ تمدنی ایران است. وقتی این مرکز ضعیف شود، تعادل منطقه به هم می‌ریزد. نه ما و نه هیچ ملتی در منطقه باید تصور کند که منطقه با ایران ضعیف، روی صلح و آرامش می‌بیند. ایران همواره لنگر تعادل این منطقه بوده‌ است. ما افزون بر قدرت دفاعی نیاز داریم که از حیث قدرت نرم، گفتمان توسعه در منطقه پیشتاز باشیم. ما باید از حیث تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی پیشرو باشیم. وقتی ملت ما فقیر می‌شود، اثر آن تنها در ایران نیست، کل تعادل منطقه را در بر می‌گیرد.

در این روز عید با خدا عهد ببندیم که گفتمان توسعه ایران را وجهه همت‌مان قرار دهیم و افزون بر ملت ایران صلح پایدار در حوزه تمدنی ایران و منطقه را وجهه همت‌مان قرار دهیم. لازمه این کار این است که از تمام رقابت‌های درون منطقه دست بشوییم و تمام تمرکزمان را بر اسرائیل بگذاریم. مدتهاست که اسرائیل ما را به خود مشغول داشته، از ضعف ما سوءاستفاده کرده و جنایات خود را عادی سازی کرده‌ است. ولی هر خونی که در منطقه به زمین ریخته می‌شود، باید وجدان ما را به درد آورد و ما را به اندیشه‌ استقرار صلح پایدار در منطقه فرو برد.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: ایسنا

288341