کاهش 54 درصدی ورود خودرو به گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اظهار داشت: ورودی خودروها به استان طی روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته در یک روز قبل از عید فطر 54 درصد کاهش یافته است.
تصویر کاهش 54 درصدی ورود خودرو به گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، فریبرز مرادی روز پنجشنبه اظهار داشت: سال گذشته یک روز قبل از عید فطر ۵۷ هزار و ۳۶۹ دستگاه خودرو وارد گیلان شد که این تعداد در مقایسه با ۲۶ هزار و ۶۹۲ خودرو وارد شده به استان در همین زمان ۵۴ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی یادآور شد: همچنین بررسی آمارها نشان می دهد سال گذشته سوم خرداد ۹۹ یک روز قبل از عید فطر ۴۷ هزار و ۷۹۵ دستگاه خودرو از استان خارج شده که خروج ۲۲ هزار و ۷۴۵ دستگاه خودرو طی روز گذشته نشان دهنده کاهش ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل یک روز قبل از عید فطر است.

وی افزود: همچنین آمار ورودی به استان طی روزگذشته نسبت به ورودی ۳۰ هزار و ۸۷۵ خودرو مدت مشابه هفته قبل چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه کاهش ۱۴ درصدی را نشان می دهد.

مرادی اضافه کرد: میزان خروجی در روز بیست و دوم ماه جاری هفته نسبت به ۲۶ هزار و ۶۹۲ دستگاه خودرو مدت مشابه هفته قبل بیانگر کاهش ۱۵ درصدی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: در مجموع طی بیست و دوم اردیبهشت ماه ۵۷ هزار و ۵۴۹ خودرو به استان تردد داشتند که نشان دهنده کاهش ۱۴ درصدی در تردد نسبت به هفته گذشته است.

بر اساس مصوبه ستاد کرونا، با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان از ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا پایان ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ ماه جاری ممنوع است.

منبع: ایرنا

288337