پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی اختصاصی با پرسون:

رقبا ممکن است به صورت تکلیفی رای جمع کنند! / تاج‌زاده چارچوب اعلام شده برای انتخاب را ندارد

پزشکیان عنوان کرد: اگر مردم نخواهند در انتخابات مشارکت کنند طرف مقابل افرادی را دارند که به صورت ثابت پای صندوق‌های رأی می‌آیند و به صورت تکلیفی رأی می‌دهند و نهایتاً احتمال این‌که طرف مقابل رأی بیاورد و برنده انتخابات باشد، زیاد است.
تصویر رقبا ممکن است به صورت تکلیفی رای جمع کنند! / تاج‌زاده چارچوب اعلام شده برای انتخاب را ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم که بازار ثبت نام ها داغ شده است. مسعود پزشکیان، سیاستمدار اصلاح طلب و نماینده‌ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو که در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس اول مجلس نیز بود، قصد دارد به کارزار انتخابات ریاست جمهوری وارد شود.

رسانه پرسون در آستانه انتخابات گفت و گویی با پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری داشت که به شرح ذیل است:

پرسون: ضمن تبریک عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات در ابتدا بفرمایید بزرگ‌ترین رقیب خود را در انتخابات چه می‎دانید؟

پزشکیان: من بیش‌تر به این فکر می‌کنم که با مردم صادق باشم و نهایتاً این مردم هستند که قضاوت می‌کنند حق با کیست و این مردم به هر کسی رأی دهند من آن را می‌پذیرم.
من نیامده‌ام که با کسی رقابت کنم، آمده‌ام که از دیدگاه‌ها، اعتقادات و باورهای‌مان دفاع کنم و با مردم صادقانه صحبت کنم و اگر مردم پذیرفتند در خدمت مردم باشم.

پرسون: فکر نمی‌کنید که عدم مشارکت مردم بزرگ‌ترین رقیب شما باشد؟

پزشکیان: اگر مردم نخواهند در انتخابات مشارکت کنند طرف مقابل افرادی را دارند که به صورت ثابت پای صندوق‌های رأی می‌آیند و به صورت تکلیفی رأی می‌دهند و نهایتاً احتمال این‌که طرف مقابل رأی بیاورد و برنده انتخابات باشد، زیاد است.

پرسون: از اتفاقات روز گذشته وزارت کشور خبر دارید؟

پزشکیان: فقط شنیده‎ام که آقای دکتر احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام رفته‌اند و یکسری شلوغی در آنجا به وجود آمده است.

پرسون: جنابعالی از جایگاه بسیار خوبی در بین اصلاح‌طلبان برخوردار هستید ، آیا در بین جبهه اصلاحات رقیبی برای شما وجود دارد و آیا قرار به اجماعی صورت گرفته است؟؟

پزشکیان: آقای ظریف رسماً اعلام کرد که حضور پیدا نمی‌کند و برای برنامه ای کشور را ترک کرده و به سوریه رفت اما اگر برای انتخابات می‌آمد طبیعتاً با یک اقبال عمومی روبرو می‌شد.
از سایر برادران نیز تعداد زیادی انصراف دادند و تعدادی نیز براساس شرایطی که شورای نگهبان گذاشته است احتمالاً نتوانند ثبت‌نام کنند.

پرسون: نظرتان در خصوص حضور آقای تاج زاده چیست؟

پزشکیان: طبیعتاً باتوجه به شرایطی که وجود دارد، ثبت نام مورد قبول نخواهد بود چرا که آقای تاج‌زاده چارچوب اعلام شده را ندارد.

پرسون: اخیراً بین دولت و شورای نگهبان در خصوص مصوبه اتفاقاتی رخ داده است، در مورد آن چه نظری دارید؟

پزشکیان: جزئیات قانونی و حقوقی آن در اختلافی است که بین حقوقی دولت و حقوقی شورای محترم نگهبان وجود دارد و روندی که در حال حاضر شورای محترم نگهبان برای افرادی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند، مطرح کرده است زیاد شفاف نیست و خارج از قاعده است و تا کنون چنین چیزی نبوده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در جمع‌بندی این روند دولت و شورای محترم نگهبان به کجا می‌رسند.

288314