رئیس پلیس آگاهی خبرداد؛

انهدام باند سارقان مسلح طلافروشی های غرب تهران

سردار لطفی گفت: کار آگاهان توانستند طی عملیاتی پیچیده، ۷ نفر را که سارقان مسلح و مالخران بودند دستگیر کنند. پیگیر هستیم تا روند پرونده را به اتمام برسانیم.
تصویر انهدام باند سارقان مسلح طلافروشی های غرب تهران

به گزارش خبرنگار حوادث سایت خبری پرسون، امروز سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در رابطه با انهدام باند سرقت مسلحانه طلافروشی های غرب استان تهران، اظهار کرد: مرداد ماه سال گذشته گزارشی مبنی بر یک باند سرقت مسلحانه ۴ نفره که مسلح به سلاح گرم و سرد بودند به طلافروشی در باقر شهر مراجعه و قصد سرقت طلاها را به شکل مسلحانه داشتند به پلیس آگاهی پایتخت وصول گردید.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با توجه به حساسیتی که پلیس آگاهی تهران بزرگ بر این پرونده ها دارد، همکاران در اداره یکم پلیس آگاهی در موقعیت حضور یافتند. در بررسی های صورت گرفته، سرنخ هایی یافت شد؛ که سارقان صورت های خود را کاملا پوشانده بودند.

وی با اشاره به اینکه پیرو پیگیری هایی که کارآگاهان آگاهی با سرقت های مشابه در اطراف تهران صورت دادند، اضافه کرد: این سارقان با استفاده از سلاح گرم در غرب استان تهران اعم از ملارد و بهارستان ، ۳ فقره سرقت مسلحانه طلافروشی را به شکل موفق انجام دادند.

سردار لطفی افزود: متاسفانه تصاویر این اقدام مجرمانه در فضای مجازی منتشر شده بود و افکار عمومی را حریحه دار کرد. با پیگیری های انجام شده، این باند که خود را آماده برای سرقت مسلحانه در شهر دیگری می کرد، طی اقدامی پیشدستانه یک نفر از سارقان، با مقداری سلاح دستگیرشد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه افراد دیگر این باند که متوجه تعقیب پلیس شده بودند به مخفیگاه های خود رفتند، گفت: با ادامه روند پیگیری و رهگیری که کارآگاهان آگاهی انجام دادند، توانستند طی عملیاتی سخت و مشقت بار ۷ نفر را که شامل سارقان مسلح و مالخران بودند را دستگیر کنند. پیگیر هستیم تا روند پرونده را به اتمام برسانیم.

وی افزود: تا کنون به ۴ فقره سرقت مسلحانه اعتراف وسارقان، برابر اعلام مالباختگان بیش از ۲۰ کیلو طلا را به سرقت برده بودند، اعتراف کردند. قسمتی از این طلاهای مسروقه فروخته و قسمتی دیگر از سارقان کشف شد‌.

سردار لطفی بیان کرد: مقادیر فراوانی سلاح و مهمات جنگی، فشنگ، خودروهای سرقتی و پلاک های جعلی و انواع کلاه از باند سرقت نیز کشف شد در بررسی های اولیه نشان داد، سارقان سابقه دار بودند.

گزارش از سارا پیرانه

انتهای پیام/

288244