امام ‌جمعه خرم‌دره خبر داد:

نماز عید فطر با پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود

امام‌ جمعه خرم‌دره از برگزاری نماز عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

تصویر نماز عید فطر با پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور ظهر امروز (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در جلسه هماهنگی برگزاری نماز عید فطر در خرم‌دره، با اشاره به برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر به نحو احسن و با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف روزه‌داران در این شهرستان، تصریح کرد: برگزاری بدین صورت، نشان از این دارد که متدینین همیشه پیرو دستورالعمل‌ها بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به آمار کرونا در سطح این شهرستان گفت: درخواستی که از مسئولان داریم این است که در اعلام آمار سلیقه‌ای عمل نکنند. همچنین انتظاری که از شبکه بهداشت می‌رود، آن است که طریقه صحیح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آموزش داده شود که این کار با تهیه کلیپ‌های کوتاه آموزشی قابل اجرا است.

زاهدی‌پور با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر و برگزاری نماز این عید مسلمانان در خرم‌دره، یادآور شد: نماز عید فطر در خرم‌دره با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

امام‌جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه از اقداماتی که باید قبل از برگزاری نماز به آن توجه شود، ضدعفونی کردن مکان نماز عید است، ادامه داد: به همراه داشتن مهر و سجاده شخصی توسط نمازگزاران، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از توزیع مواد غذایی به عنوان نذورات، برگزاری مراسم در زمان محدود و تامین امنیت نمازگزاران توسط نیروی انتظامی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با یادآوری اینکه این آیین معنوی طبق هماهنگی به عمل آمده با رعایت موازین بهداشتی در فضای باز روبه‌روی مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های هر ساله، نماز عید فطر با همکاری هیئت امنا و ائمه جماعت مساجد در راستای ارتقای همبستگی در شهرستان اقامه می‌شود.

زاهدی‌پور بیان کرد: برگزاری نماز عید فطر به‌ صورت هماهنگ به بهترین شکل می‌تواند پایه‌گذار برنامه‌ها و کارهای مهم فرهنگی دیگری در شهرستان در ایام کرونایی باشد، به همین خاطر همه دستگاه‌های اجرایی باید توان خود را برای برگزاری مناسب مراسم در اختیار ستاد نماز عید فطر قرار دهند.

امام‌جمعه خرم‌دره، با تاکید بر اینکه نماز عید فطر، اوج وحدت و همدلی اقشار مختلف جامعه در سایه دین و ارزش‌های الهی است، متذکر شد: در عظمت و بزرگی این عید همین بس که در قنوت این نماز آمده: « … روزی که آن را عید مسلمانان و ثمره و ذخیره و شرافت پیامبر اکرم (ص) قرار دادی».

منبع: ایسنا

288188