مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

۳۵۰ هکتار از تاکستان‌ها داربستی شدند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از افزایش 40 درصدی اجرای طرح فراز (داربستی کردن) در تاکستان‌های این استان خبر داد و گفت: میزان داربستی کردن باغات انگور در این استان به ۳۵۰ هکتار در شهرستان‌های ابهر و خرمدره رسید.

تصویر ۳۵۰ هکتار از تاکستان‌ها داربستی شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مظفر یوسفی‌پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح فراز یا داربستی کردن باغات انگور به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان در نظر گرفته شده است که اجرای آن موجب افزایش کیفیت محصول، مصرف بهینه آب، کنترل آفات و بیماری‌ها و افزایش درآمد بهره‌برداران می‌شود.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح که با ترویج و فرهنگ‌­سازی به صورت خود اجرایی توسط بهره‌برداران انجام شده، موجب تثبیت اشتغال برای ۳۵۰ نفر شده است.

یوسفی پور اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در نتیجه اجرای این طرح سالانه سه هزار و ۵۰۰ تن افزایش تولید انگور در باغات استان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه سطح بارور کشت انگور در استان حدود 16 هزار هکتار است، افزود: سطح غیربارور کشت محصول انگور نیز نزدیک ۸۰۰ هکتار است.
یوسفی پور اظهار داشت: در استان زنجان هشت هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار محصول انگور هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: در راستای اجرای عملیات اصلاح باغات نیز در سال گذشته انجام عملیات پیوند (سرشاخه‌کاری) به تعداد ده­ هزار اصله درخت گردو در سطح ۵۲ هکتار باغات استان انجام شد که یکی از برنامه­‌های موفق در زمینه استفاده از ارقام جدید برای مقابله با سرمازدگی بود.

منبع: ایرنا

288173