در پی تعطیلی‌های کرونایی روی داد؛

آتش کرونا بر جان آرایشگاه‌های زنانه

رئیس‌ اتحادیه آرایشگران زنانه زنجان از ورشکستگی تعدادی از آرایشگاه‌های زنانه خبر داد.

تصویر آتش کرونا بر جان آرایشگاه‌های زنانه

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، طلعت نهاوندی، با اشاره به اعلام ورشکستگی تعدادی از واحد آرایشگاه‌های زنانه و تاکید بر لزوم حمایت از این صنف، اظهار کرد: بسیاری از این آرایشگرها نان‌آوران خانه و سرپرست خانوار هستند و شرایط محدودیت‌های کرونایی، آسیب زیادی به کسب و کارشان وارد کرده است.

وی با اشاره به تعطیلی‌های کرونایی، افزود: در بهترین روزهای سال مانند اعیاد و نوروز و مناسبت‌ها که بهترین زمان برای کار و کسب درآمد این صنف است، مجبور به تعطیلی بودند و همه هزینه‌های خود از جمله اجاره‌بهای محل کار و هزینه‌هایی چون آب، برق، تلفن و گاز را از جیب خود داده و یا حتی نتوانسته‌اند بپردازند و بسیاری مجبور به اخراج پرسنل خود شدند، به همین دلیل نیاز است دولت از این زنان که کارآفرین هم هستند، حمایت کند.

این مسئول در رابطه با میزان خسارت‌های وارده، ادامه داد: این صنف با بالاترین میزان خسارت مواجه است، به طوری که برخی واحدها با مشکلاتی از صد درصد تا تعطیلی محل کسب که میزانش قابل توجه است، دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مدت حمایت کافی از این صنف نشده و حتی حمایتی که از دیگر صنوف و مشاغل شده هم از این صنف نشده است.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه زنجان، تصریح کرد: برای حمایت از این صنف باید کارشناسی شود اما می‌توان با بخشش مالیات و تخصیص وام‌های کم‌بهره و یا حتی بی‌بهره، آن‌ها را یاری کرد تا دوباره واحدهای از کار افتاده، جان بگیرد.

نهاوندی خاطرنشان کرد: آرایشگاه‌های زنانه از ۱۸ اردیبهشت‌ماه و مطابق با اعلام ستاد مبارزه با کرونای استان شروع به کار کرده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. بازرسان اتحادیه نیز بر کار آن‌ها نظارت کامل دارند. همچنین از بانوان مراجعه‌کننده به آرایشگاه‌ها درخواست می‌شود اگر تخلفی در این خصوص مشاهده کردند، آن را به اتحادیه گزارش کنند.

منبع: ایسنا

288128