مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان:

دفاتر ویژه گردشگری در مرزهای «سیرانبند» و «باشماق» راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رونق گردشگری در استان کردستان دفاتر ویژه این امر در مرزهای «سیرانبند» بانه و «باشماق» مریوان راه‌اندازی می‌شود.

تصویر دفاتر ویژه گردشگری در مرزهای «سیرانبند» و «باشماق» راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، یعقوب گویلیان؛ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان امروز در جلسه با مسئولان و مدیران انجمن‌های گردشگری این استان در سخنانی بیان کرد: بیماری کرونا تاثیرات بسیار منفی بر روی گردشگری در کشور به ویژه استان کردستان داشته و به طور کامل تورهای گردشگری را به تعطیلی کشانده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: با این وجود برخی از تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان به صورت غیرمجاز کار خود را در ایام کرونایی ادامه دادند که با برخورد از سوی این سازمان روبرو می‌شوند.

گویلیان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: این تورهای گردشگری متخلف شامل جرایم خاص و ویژه‌ای می‌شوند زیرا برای سودجویی بیشتر، سلامت بسیاری از مردم را به خطر انداخته‌اند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: موضوع دیگری که همواره در بحث تورهای گردشگری مطرح می‌شود، رعایت استانداردهای رفتاری توسط مسافران و گردشگران است.

وی تصریح کرد: در صورتی که هرگونه تخطی در این تورهای گردشگری چه از جانب مسافر و چه متولیان آن مشاهده شود با برخورد این سازمان روبرو می‌شوند و در صورت صلاحدید تعطیل می‌گردند.

گویلیان عنوان کرد: از گردشگران درخواست داریم که در حین سفر و مسافرت رعایت قوانین و آداب مسافرات را داشته باشند تا شاهد رونق این صنعت در استان باشیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رونق گردشگری در استان کردستان دفاتر ویژه این امر در مرزهای «سیرانبند» بانه و «باشماق» مریوان راه‌اندازی می‌شود.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

288121

مطالب مرتبط