بیانیه اعلام موجودیت «جمعیت ایران فردا»

"جمعیت ایران فردا" به صورت رسمی و طی بیانه ای اعلام موجودیت کرد.
تصویر بیانیه اعلام موجودیت «جمعیت ایران فردا»

به گزارش سایت خبری پرسون، متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى»

«بگو: من شما را فقط به یک حقیقت اندرز می دهم و آن اینکه باهم و یک یک برای خدا قیام کنید.»

«جمعیت ایران فردا» توسط جمعی از اداور تشکل های دانشجویی و فعالان اجتماعی، سیاسی و رسانه ای تاسیس شده و با این بیانیه به صورت رسمی فعالیت های خود را از اردیبهشت 1400 آغاز می کند. سعید طلوعیان به عنوان رئیس هیات موسس و دبیر کل، خلیل عامری به عنوان نائب رئیس هیات موسس، دکتر محسن حاج محمدی به عنوان رئیس شورای مرکزی و سلمان امیری به عنوان سخنگوی جمعیت ایران فردا برای یک دوره دو ساله انتخاب شده اند.

متن زیر بیانیه اعلام موجودیت و اعلام رسمی آغاز فعالیت های «جمعیت ایران فردا» می باشد؛

ملّت مسلمان ایران در مسیر تکوین هویت سیاسی، تاریخی و اجتماعی خویش، با گذر از نهضت ضد استبدادی مشروطه و ضد استعماری ملّی شدن صنعت نفت، نهال انقلاب شکوهمند اسلامی را که نتیجه انقلاب در انفس مبارزان موحّد، حق‌جو و عدالتخواه خویش بود، به ثمر نشاند و با گذر از گردنه‌های سخت و غرور آفرین یک چلّه پر افتخار را ورق زد و در آستانه پختگی این نهال توحیدی، سر فصل جدیدی از حیات خویش گشود.

در آغازین سالهای چله دوم نهضت اسلامی و در فضای فکری گام دوم انقلاب به منظور برداشتن گام‌های موثر در آینده، باید گذشته را شناخت و با بصیرت و هوشمندی فاصله میان باید‌ها و واقعیت‌ها را سنجید و راهبرد وصول به افق‌های درخشان پیشرو برای ساختن « ایران فردا» را ترسیم کرد.

بر این باوریم که ظهور برخی آسیب‌ها و مشکلات در جریان فعالیت‌های سیاسی و تشکیلاتی در سالهای اخیر، موجب حاکمیت جوّ رخوت و رکود در نهادهای جمعی مشارکت سیاسی گردیده است؛ مضاف بر این، احزاب به مثابه شاکله فعالیت جمعی در حوزه سیاسی، به «باشگاه‌های قدرت» تنزیل منزلت داده‌ اند. این امر احزاب سیاسی ما را که می‌بایست عهده‌دار وظایف خطیر و بنیادینی چون «آموزش سیاسی» ، «کادرسازی» ، «تربیت نیرو» ، «تولید ایده حکمرانی» ، «جامعه پذیری سیاسی» ، «نظارت بر قدرت» ، «نهادمندکردن فعالیت سیاسی» ، «ایجاد توازن و تعادل بین قدرت رسمی و قدرت اجتماعی» ، «تنظیم‌گری رابطه مردم و حاکمیت» ، «پاسخگو کردن نیروهای سیاسی در قبال عملکرد خود» و... باشند صرفا تبدیل به «پیمانکاران انتخابات» کرده و متاسفانه این وضعیت به مهم ترین عملکرد احزاب در کشور بدل شده است. گذار از این وضعیت نیازمند اهتمام جدی نخبگان سیاسی برای اصلاح وضع موجود است.

بنیان‌گذاران «جمعیّت ایران فردا» جهت وصول به این مهمّ، معتقد و ملتزم به سه گفتمان کلیدی «نواندیشی و تحوّل‌خواهی» ، «تخصّص‌محوری» و «جوان‌گرایی» برای فعّالیّت تشکیلاتی خود و همچنین فعّالیّت‌های سیاسی در سطح اجتماعی هستند؛

«نواندیشی و تحوّل خواهی» در اندیشه اعضای جمعیت ایران فردا عبارت است از: بازخوانی مستمر مواضع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و انتقاد و اصلاح روندها و رویّه‌های معیوب و اشتباه، با هدف گرایش مستمر و همیشگی به بهتر شدن. چه آنکه رهبر انقلاب نیز در تعریف تحول خواهی می فرمایند؛ «تحول خواهی عبارت است از گرایش مستمر به بهتر شدن»

«تخصّص محوری» در اندیشه اعضای جمعیّت عبارت است از: برّرسی تخصّصی نظام مسائل کلان کشور در حوزه‌های مختلف در قالب همکاری با اندیشمندان و دانشگاهیان متخصّص و ارائه برنامه‌های تخصّصی مدوّن در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و موضع‌گیری تشکل بر اساس محتوای فکری تولید شده.

«جوان‌گرایی» در اندیشه جمعیّت عبارت است از: تحوّل، نوگرایی و بهبود مستمر در الگوهای حکمرانی، و توجّه به گردش نخبگان، ایجاد ارتباطات بین نسلی میان نخبگان و حکمرانان کشور به مثابه مکانیسمی برای تربیّت جوانان و انتقال تجربیّات مدیران نسل قبل به نسل جوان، استفاده از نیرو و تخصّص جوانان در مصادر حکمرانی کشور و استانداردسازی بازه تربیّت و استفاده از مدیران در مناصب اجرایی.

با استعانت از پروردگار متعال و با ادای احترام به مقام شامخ «مردان میدان» شهادت و آزادگی، در چهارچوب قوانین نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران و در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام‌ دوم انقلاب اسلامی و با هدف تلاش در راستای اعتلای ‌همه‌جانبه زندگی ایرانیان، جمعی از نخبگان و فعالان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اقدام به تاسیس «جمعیت ایران فردا» می کنند.

هیات موسسین جمعیت ایران فردا با هدف اعتلای روحیه کار جمعی و گروهی، از نخبگان سیاسی، فعالان اجتماعی و دانشگاهیان و نخبگان جهت همکاری و تلاش دسته جمعی برای اعتلای همه جانبه ایران و زندگی ایرانیان دعوت به عمل می آورد تا در کنار یکدیگر برای رقم زدن آینده ای بهتر برای ایران اسلامی گام برداریم.

امید داریم این حرکت جمعی مرضی رضای خداوند و حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد و با یاری دلسوزان و نخبگان این آب و خاک در راستای رقم زدن آینده ای درخشان برای ایران قدم بردارد.

هیات مؤسسین جمعیت ایران فردا

سه شنبه 21 اردیبهشت 1400

288027