استاندار زنجان:

نقش سمن‌ها و پویش‌های مردمی در کرونا زدایی انکارناپذیر است

استاندار زنجان از نقش انکارناپذیر سمن‌ها و پویش‌های مردمی در عرصه پیشگیری و مبارزه با کرونا خبر داد وگفت: باید از ظرفیت آنان در بحران‌هایی که به وجود می‌آید، استفاده کنیم.

تصویر نقش سمن‌ها و پویش‌های مردمی در کرونا زدایی انکارناپذیر است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در همایش بین‌المللی آیین محبت که به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه خیرین، سمن‌ها و پویش‌های مردمی بازوان توانمند مدیریت در امر تصمیم‌سازی کمک به تصمیم‌گیری است، اظهار کرد: هرچقدر برنامه‌ریزی هوشمند، هدفمند و موثر داشته باشیم، می‌توانیم از این پتانسیل و ظرفیت عظیم بهتر در گستره استان و کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بیماری‌های غیرواگیر مهلک در همه جوامع هستیم که با تغییر رفتار اجتماعی می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کرد، افزود: سمن‌ها و پویش‌های مردمی می‌توانند نقش موثری در زمینه پیشگیری داشته باشند؛ به‌ طور مثال مردم کمتر از نمک، شکر و روغن استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: استان زنجان در بحث پیشگیری و مبارزه با کروناویروس بسیار موفق عمل کرده است که نقش سمن‌ها و پویش‌های مردمی در این زمینه انکارناپذیر است.

استاندار زنجان گفت: امروز ۸۰۰۰ سمن پویش‌های مردمی تحت عنوان همیاران سلامت در گستره استان از روستاها تا شهرها به دستگاه‌های بهداشتی و درمانی کمک می‌کنند و به واسطه آنان موفق به کنترل و مهار پیک بیماری کرونا شدیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سمن‌ها و پویش‌های مردمی، می‌توانیم بحران‌هایی که به وجود می‌آید را بهتر، راحت‌تر و بهینه‌تر کنترل کنیم.

در ادامه این همایش پرفسور رمضان کرکماز، اظهار کرد: به گفته چنگیز آیتماتوف (نویسنده مشهور قزاقستان) در یک مقاله، «سخت‌ترین چیز در این جهان انسان ماندن است». در واقع این جمله در عصر ما بسیار قابل درک‌تر است، زیرا در عصر کنونی ماده به ارزش خدایی رسیده ولی جنبه انسانی نزول پیدا کرده است و قدرت‌های جهانی می‌خواهند کنترل و هدایت انسان‌ها را همانند ربات‌ها به دست گیرند.

وی با بیان اینکه انسان‌های ربات‌نما مانند ضد انسان‌هایی شده‌اند که احساسات و وجدان خود را فلج کرده و به ماشین تبدیل کرده‌اند، افزود: اکنون بزرگ‌ترین دشمن قدرت‌های جهانی که علم جهان را در دست دارند و مدیریت می‌کنند، افراد و جوامعی با وجدان پاک، عقل سلیم و دارای ارزش‌ها هستند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در رابطه با معنای سنتی انسان، خاطرنشان کرد: انسان در معنای سنتی کسی است که حتی مورچه کوچک روی زمین را با بزرگی نگاه می‌کند و همه موجودات را دوست دارد، این افراد فداکار، خیرخواه، همدل، وفادار و صادق هستند.

منبع: ایسنا

287950