یادداشت میهمان؛

پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در کربلا

یادداشت/ عده‌ای از جوانان خشمگین به سمت کنسولگری ایران در کربلا رفته و خساراتی به آن وارد کردند و این رخداد ضریب رسانه‌ای بالایی از سوی شبکه های مخالف جمهوری اسلامی دریافت کرد.

تصویر پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در کربلا

سایت خبری پرسون ـ یکشنبه ۱۹ اردیبهشت جاری «ایهاب الوزنی» فعال مدنی عراقی توسط افراد ناشناس ترور شد.

بلافاصله از آنجا که وی منتقد جریان‌های سیاسی نزدیک به ایران بود، عده‌ای از کنشگران رسانه‌ای ۸ عراقی انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی نشانه گرفتند.

پس از آن نیز عده‌ای از جوانان خشمگین به سمت کنسولگری ایران در کربلا رفته و خساراتی به آن وارد کردند و این رخداد ضریب رسانه‌ای بالایی از سوی شبکه های مخالف جمهوری اسلامی دریافت کرد.

نکته مهم اینجاست که بر اساس تجربیات گذشته می‌توان حدس زد که طرفداران محمود صُرخی عامل این حمله بودند.

اما محمود الصُرخی کیست؟

وی از نیروهای سابق استخبارات حکومت بعثی بوده که در دهه ۹۰ میلادی به حوزه علمیه رفته و ابتدا عمامه سفید به سر می‌کرد و پس از مدتی خود را سید حَسَنی و مجتهد و مرجع تقلید نامید و مدعی شد بدون واسطه با امام زمان در ارتباط است و سخنانش مستقیما از سوی ایشان ابلاغ می شود!!!

صرخی حدود ۴۰۰ خانوار شیعه بعثی که در دوران صدام جزو حامیان حکومت بودند را در محله‌ای در کربلا گرد آورده و در حسینیه‌اش مرتبا به ایران و سیاست هایش حمله می کند.

از جمله موضع‌گیری‌های «شاذ» وی حرام دانستن جنگ با داعش است و معتقد بود باید با آنها گفتگو کرد تا به راه راست هدایت شوند.

اکثرا علمای شیعه عراق موضع‌گیری صریحی درباره وی و اقداماتش داشته اند اما هنوز دولت مرکزی تلاش جدی‌ای برای مقابله با اقدامات این فرد بروز نداده است.

در خصوص علت اصلی و پشت پرده اقدام اخیر نیز با توجه به شواهد و قرائن اینگونه بر می‌آید که تمرکز عملیاتی مقاومت عراق علیه نیروهای آمریکایی خوشایند برخی جریانات نبوده و درصدند با چنین اقداماتی توجهات را به سمتی دیگر معطوف کنند.

همچنین به توجه به اتفاقات کنونی در بیت‌المقدس و محله شیخ جراح آن و جریحه دار شدن شدید افکار عمومی جهان عرب نسبت به سرکوب مردم این شهر، چنین اقداماتی می‌تواند از لحاظ خبری و رسانه‌ای، رفتارهای اخیر صهیونیست‌ها را به محاق برده و تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

علیرضا تقوی نیا ـ کارشناس مسایل غرب آسیا

287909