معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

۲۱۲۷ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شد

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از کشف ۲۱۲۷ دستگاه ماینر در سطح استان خبر داد و گفت: این مراکز به صورت غیرمجاز در مجموع حدود ۷ میلیون و ۸۵ هزار و ۱۸ کیلووات برق را مصرف می‌کرد.

تصویر ۲۱۲۷ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، عبداله نثار با اشاره به افزایش دما و اجرای زودهنگام برنامه مدیریت مصرف از استخراج رمزارز و تاثیرشان بر میزان مصرف برق، اظهار کرد: تاکنون ۲۱۲۷ دستگاه ماینر در سطح استان شناسایی شده‌ است که این مراکز در مجموع حدود ۷ میلیون و ۸۵ هزار و ۱۸ کیلووات برق را به صورت غیرمجاز مصرف می‌کردند.

وی استخراج غیرمجاز رمزارز را پایمال کردن حقوق آحاد ملت دانست و افزود: با آن دسته از افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمزارزها می‌کنند، به شدت برخورد خواهد شد. از این‌رو، در صورت کشف فعالیت غیرقانونی استخراج رمزارزها، جریان برق مشترک مربوطه قطع و علاوه‌بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی با تعرفه رمز ارز و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.

این مسئول با اشاره به جریمه‌ و تبعات استخراج غیرمجاز رمزارزها، ادامه داد: افزایش احتمال نوسان ولتاژ و خاموشی به ویژه در ساعات پیک مصرف برق، وارد کردن خسارت به تجهیزات صنعت برق و افزایش احتمال خاموشی‌های فراگیر،استفاده از یارانه متعلق به آحاد مردم برای کسب سود توسط عده‌ای اندک و سودجو، وارد کردن خسارت به دستگاه‌های الکتریکی و برقی همسایگان به دلیل افت شاخص‌های فنی برق، آسیب رساندن به اموال عمومی، نادیده گرفتن بیت‌المال و تضییع حقوق سایر مشترکان، ریسک کشف توسط شرکت‌های برق و نیروهای انتظامی و ضبط اموال و اخذ جریمه‌هایی معادل چند برابر تعرفه قانونی و سودهای کوتاه‌مدت استخراج غیرمجاز رمزارز و معرفی به مراجع قضایی و تشکیل پرونده تخلف، از جمله تبعات این اقدام است.

نثار تصریح کرد: برخورد با مراکز غیر مجاز، از ابتدا با جدیت دنبال شده و از مردم هم درخواست شده است در صورت اطلاع، این نوع مراکز را معرفی کنند و برای کسانی که اقدام به شناسایی و معرفی این مراکز کنند، پاداش در نظر گرفته شده است. با توجه به این موضوع، تاکنون مبلغ ۸۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پاداش به گزارش‌های مردمی با محوریت مراکز رمزارز غیرمجاز تخصیص داده شده و در همین راستا، افرادی که این مراکز غیرمجاز را شناسایی و معرفی کنند از پاداش مشخص شده تا سقف ۲۰ میلیون تومان برحسب تعداد دستگاه‌های ماینر، بهره‌مند خواهند شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: به فعالان رمزارزها توصیه می‌شود برای استفاده مجاز از برق و متضرر نشدن خود و مردم، پس از اخذ جواز تاسیس از وزارت صمت، نسبت به دریافت انشعاب استخراج رمزارز به شرکت توزیع برق استان زنجان مراجعه کنند. تأمین برق مراکز استخراج رمزارزها با تعرفه برق صادراتی (بدون یارانه) انجام می‌شود و این امر به یکی از دو طریق دریافت انشعاب برق از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید توسط متقاضی میسر است.

وی با اشاره به استخراج مجاز رمزارز، عنوان کرد: تاکنون ۳۲۰ مگاوات انشعاب برق از سوی وزارت نیرو برای استخراج رمزارز به صورت قانونی به مراکز مجوزدار فروخته شده است که از این میزان حدود ۲۰۰ مگاوات مشغول به فعالیت هستند و از شبکه سراسری برای تامین برق استفاده می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم استان در صورت اطلاع و یا مشاهده مراکز غیرقانونی دستگاه‌های ارز دیجیتال، می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۳۳۴۴۲۳۴۲-۰۲۴ و یا ارسال پیام به شماره ۳۰۰۰۲۹۰۱۴۳ ضمن رعایت محرمانگی اطلاعات ارایه شده نسبت به ثبت گزارش مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز به نام خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا

287888