محض اطلاع سازمان تأمین اجتماعی؛

این حذفی برای بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی خوب شد!

مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی از حذف آزمون مجدد مهارت‌سنجی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌منظور استمرار بیمه‌ای خبر داد. براساس اصلاحیه هیئت وزیران، شرط تمدید مدرک کارت مهارت فنی از فهرست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.
تصویر این حذفی برای بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی خوب شد!

به گزارش سایت خبری پرسون، فرهاد فلاح با ارائه توضیحاتی در خصوص تصمیم هیئت دولت در جلسه عصر دیروز در خصوص موافقت با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالی‌بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار، گفت: این موضوع از مدت‌ها پیش در دستور کار این وزارتخانه قرار داشت و خوشبختانه بعد از یک سال تلاش به نتیجه رسید.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه قالی‌بافان و صنتعگران صنایع‌دستی شناسنامه‌دار سال ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید و دولت وقت آن را ابلاغ کرد. در این آیین‌نامه تاکید شده بود صنتعگرانی که از سوی این وزارتخانه یا مرکز ملی فرش برای انجام آزمون مهارت معرفی می‌شوند و دارای مجوز فعالیت هستند از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای که امین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، مهارت‌سنجی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این موضوع از همان ابتدا مورد انتقاد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود چرا که اکثریت افرادی که آزمون مهارت صنعتگران را انجام می‌دادند، شاگردان استادان صنایع‌دستی بودند، ضمن این که اعتقاد ما بر این بود که وقتی فردی موفق به دریافت کارت مهارت شده و فعالیت خود را آغاز کرده در طول فعالیت مهارت او افزایش می‌یابد و نیازی به برگزاری آزمون مهارت مجدد و تمدید کارت ندارد.

فلاح ادامه داد: این موضوع از مدت‌ها قبل در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار داشت و برای رفع این مشکل مدیران و کارشناسان معاونت صنایع‌دستی از مدت‌ها پیش در حال فعالیت بودند و در هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار در حال بررسی این موضوع بودیم و خوشبختانه این هیئت حق را به ما داد.

وی یادآور شد: این اتفاق بسیار خوبی است و باعث خواهد شد تا هنرمندان صنایع‌دستی با خیال راحت‌تری به فعالیت بپردازند و برای تمدید مدرک کارت مهارت فنی نیازی به این ندارند که با توجه به برگزاری آزمون در یک استان دیگر رنج سفر را متحمل شوند و با این که در دوران فعالیت به‌طور حتم مهارت آن‌ها افزایش یافته، نیازی نیست مجددا با پرداخت هزینه به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آزمون دوباره بدهند.

گفتنی است، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به موجب مصوبه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار، با اصلاح «آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار» موافقت کرد. براساس اصلاحیه مذکور، شرط تمدید مدرک کارت مهارت فنی از فهرست مدارک درخواستی سازمان تأمین اجتماعی حذف شد.

287756

مطالب مرتبط