مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد:

راه‌اندازی هیات مذهبی کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه: تحقیقات تأثیرات دین بر رشد و ارتقای کودکان را به اثبات رسانده گفت: کودکان والدین مذهبی بیش از دیگر کودکان رفتار و خود را با شرایط تطبیق می‌دهند لذابرنامه‌ریزی برای تشکیل هیات‌های مذهبی کودکان و نوجوانان انجام شد.
تصویر راه‌اندازی هیات مذهبی کودکان و نوجوانان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علیرضا نوری روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: نتیجه مطالعه محققان که بر روی بیش از ۱۶ هزار کودک انجام شده نشان می‌دهد کودکانی که والدین آنان به‌طور مرتب در مراکز دینی شرکت داشتند و با کودکان خود در مورد دین صحبت می‌کردند، نسبت به کودکانی که والدینشان مذهبی نبودند، هم از طرف والدین و هم از طرف مربیان نمره‌ بهتری در مورد کنترل بر خود، مهارت‌های اجتماعی و تمایل به یادگیری کسب کردند.

وی اضافه کرد: آنچه که از مطالعه مباحث مربوط به آموزش‌های مذهبی و تربیت اسلامی کودکان آموخته‌ شده به سه دلیل از مجموعه دلایل که برای کودکان می‌تواند مفید باشد؛ اول این‌که گروه‌های مذهبی از والدین حمایت اجتماعی می‌کنند و این برای رشد مهارت‌های آنان مفید است.

این مسوول ادامه داد: کودکانی که بـه این گروه‌های مذهبی آورده می‌شوند وقتی همان حرف‌های والدین خود را می‌شنوند که بزرگسالان دیگر هم آنها را تأیید می‌کنند، حرف‌های والدین شـان را در خانه عمـیق‌تر درک می‌کنند.

وی اظهار داشت: مساله دیگر اینکه در تربیت اسلامی کودکان انواع ارزش‌ها و هنجارهایی که در گروههای مذهبی مبادله می‌شود، اغلب به فداکاری و طرفداری از خانواده گرایش دارند، این ارزش‌ ها در شکل‌گیری ارتباط والدین با کودکان و در نتیجه رشد کودکان در واکنش به این ارتباط بسیار مهم هستند و اینکه سازمان‌های مذهبی مهارت‌های والدین را با معانی مقدس عجین می‌کنند.

نوری افزود: بنا به یافته‌ها و دلایل و آماری اعلام شده نیل به هدف تقویت روحیه دینی در کودکان و نوجوانان جلسه تشکیل هیات مذهبی تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان به منظور کیفیت بخشی معنوی به برنامه‌ها و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانانکانون استان و ارتباط و تعامل با والدین این عزیزان و تشریح نوع و نحوه اجرای فعالیت‌های طرح یاد شده تشکل شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه فرآیند تقویت روحیه مذهبی و معنوی کودکان و نوجوانان و دسترسی آنان به برنامه‌ها، دوره‌ها و آشنایی با مباحث قرآنی و مذهبی و شرعی و برنامه‌ریزی برای پیشبرد فعالیت‌های یاد شده در هماهنگی با مراکز کانون استان برگزار و اهداف و برنامه‌ها و راهکارهای مشارکت نهادهای مرتبط برای همراهی با این طرح در دستور کار قرار گرفت که امیدوارم این مهم برای شکوفایی معنوی کودکان و نوجوان ثمرات و برکاتی داشته باشد.

منبع: ایرنا

287700