حجت الاسلام نقدعلی در گفتگو با پرسون:

اقدام شورای نگهبان مطابق قانون بود

حجت الاسلام نقدعلی گفت: دراینجا از موارد تطبیق قانون بر مصداق است و اقدام  شورای نگهبان  مطابق همان قانونی بود که مجلس تصویب کرد و اختلافی رخ نداده است.
تصویر اقدام شورای نگهبان مطابق قانون بود

حجت الاسلام محمد نقی نقدعلی عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در رابطه با ابلاغیه شورای نگهبان که رجال نظامی می توانند وارد عرصه انتخابات شوند آیا طبق اصل ۹۸ قانون اساسی ابلاع این قانون از وظایف این دستگاه می باشد، اظهارکرد: تمام موارد در متن قانونی که مجلس تصویب کرد، آمده است. در متن قانون مدت ها پیش با حضور شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرایط ریاست جمهوری تصویب شد؛ تمام شرایط، چهارچوب، حدود و ثغور داوطلبین کاندیداتوری را مشخص کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست ادامه داد: در اینجا از مصادیق تصویب نیست و جزو مصادیق تطبیق است. تفسیر جایی مطرح می شود که بین دو نهاد قانونی اختلاف شود و آنجاست که باید گفت که آیا مفسر قانون مجلس است یا شورای نگهبان.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در اینجا از موارد تطبیق قانون بر مصداق است و اقدام شورای نگهبان مطابق همان قانونی بود که مجلس تصویب کرد و اختلافی رخ نداده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این قانون پیش از عید تصویب و نهایی شد، گفت: رجال نظامی که بخواهند کاندید شوند، بایستی از پست فعلی خود استعفا دهند‌. در قانون سعی شد به نحوی چارچوب ها چیده شود که افرادی که توانایی و لیاقت مدیریت کشور را دارند در عرصه حضور پیدا کنند و دیگر اینکه سبکی و وزانت قانون حفظ شود.

وی اشاره کرد: نهادهای قانونی نیز بایستی گزینه هایی را که شرایط بر آنها تطبیق میکند در مدت کوتاهی تعیین صلاحیت کنند.

نماینده خمینی شهر بیان کرد: قطعا ما در ۸ سال گذشته دچار ضعف مدیریتی بودیم و یقینا هر مدیر دیگری بیایید بهتر از دولت فعلی عمل خواهد کرد. امیدواریم اوضاع بهتری را در آینده پیش رو داشته باشیم.

گفتگو از ساراپیرانه

انتهای پیام/

287593