مدیرکل امور عشایری استان ایلام:

کاهش 40 درصدی تولید علوفه در سال جاری

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: نیاز علوفه عشایر برای تامین دام ها، حدود 42 هزار تن می باشد که این مقدار را از طریق اداره جهاد کشاورزی استان در حال پیگیری و تامین می باشیم.

تصویر کاهش 40 درصدی تولید علوفه در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، بهروز یاسمی؛ مدیرکل امور عشایری استان ایلام در نشست بررسی موانع و مشکلات جامعه عشایر استان که با حضور جهانگیر رستمزاد؛ معاون امور اقتصادی استان ایلام و دیگر مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه عشایر در حال حاضر، مسئله تامین آب شرب آن ها می‌باشد.

وی افزود: مسئله دیگر عشایر استان، موضوع تامین علوفه برای دام ها می باشد که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته استانداری و دیگر ادارات و نهادها به زودی این موضع حل و فصل شود.

یاسمی با تاکید مجدد بر حل مسئله تامین آب عشایر، ابراز کرد: در حال حاضر 15 تانکر، وظیفه آبرسانی به عشایر را بر عهده دارند.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام ادامه داد: در گذشته با برخی ماشین آلات که توانایی حرکت در مناطق صعب العبور را داشتند، آب عشایر آن مناطق تامین و هزینه اجاره آن نیز توسط دولت پرداخت می‌شد، اما در حال حاضر به علت کمبود اعتبارات این اتفاق رخ نمی‌دهد.

یاسمی در پایان ضمن بیان اینکه در حال حاضر با کاهش 40 درصدی تولید علوفه مواجه هستیم، مطرح داشت: نیاز علوفه عشایر برای تامین دام ها، حدود 42 هزار تن می باشد که این مقدار را از طریق اداره جهاد کشاورزی استان در حال پیگیری و تامین می باشیم.

نوروزی_استان ایلام

287592