بیش از ۳۰۰۰ نفر در نوشهر واکسینه شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر با اشاره به واکسیناسیون گروه هدف و افراد بالای ۸۰ سال نوشهری گفت: تاکنون ۳۱۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص و افراد بالای ۸۰ سال در نوشهر واکسینه شده اند.
تصویر بیش از ۳۰۰۰ نفر در نوشهر واکسینه شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، سید رحیم سیدپور در جمع خبرنگاران، با اشاره به بهبود وضعیت نوشهر به لحاظ تعداد مبتلایان و کاهش روند ابتلا به کووید ۱۹ اظهار کرد: با تلاش کادر درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و بخصوص کارکنان و صنوف مختلف در این شهرستان، شاهد کاهش مبتلایان به ویروس کرونا هستیم به طوری که در حال حاضر وضعیت نوشهر از قرمز به نارنجی تبدیل شده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان و مسافران را در ایام نوروز نامناسب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه با عادی انگاری این بیماری خطرناک رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۴۰ درصد رسیده بود روند مبتلایان از ایام نوروز هر روز در حال افزایش بود به طوری که تعداد مبتلایان بستری در چند روز پس از نوروز در یک روز حتی به ۲۷ نفر هم رسیده بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر در ادامه به وضعیت واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: شهرستان نوشهر نیز همانند سایر شهرستانهای کشور واکسیناسیون کادر درمان خود را از اسفند ماه ۹۹ آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کادر درمان و پزشکان و اورژانس ۱۱۵ واکسینه شده اند.

سیدپور با بیان اینکه برای ایمنی نسبی نیاز است ۶۰ تا ۷۰ درصد شهرستان واکسینه شوند، تصریح کرد: واکسیناسیون عمومی نیز از هفتم اردیبهشت ماه با بیماران خاص از جمله هموفیلی ، تالاسمی، سرطانی و ام اس اغاز شد و همزمان با سراسر کشور نیز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال که در سامانهو پزشکان خانواده ثبت بودند انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۲۰۰ نفر از کادر درمان و گروه های هدف و افراد بالای ۸۰ سال نوشهری واکسینه شده اند، خاطر نشان کرد: واکسیناسیون علاوه بر بیمارستان در ۱۵ مرکز جامع سلامت نوشهر انجام شد.

این مسئول تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان نوشهر را در حال حاضر ۱۵ بیمار ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد ۸ بیمار در بخش کرونا و هفت بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

سیدپور از بهره برداری از ساختمان جدید اورژانس نوشهر از اواخر اسفند ۹۹ خبر داد و گفت: ساختمان این بخش در دو طبقه به مساحت ۲۵۰۰ متر و با هزینه بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان احداث شد و ۶۰ تخت به مجموع تخت‌های بیمارستان نوشهر اضافه کرد همچنین بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای تجیهزات آن هزینه شد.

منبع: ایسنا

287582