نصری با اشاره به گزارش یاهونیوز مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای ترور سردار سلیمانی از آغاز دوره ترامپ در سال ۲۰۱۷

یک کارشناس ارشد روابط بین الملل با اشاره به گزارش اخیر منتشر شدن از سوی «یاهو نیوز» در مورد ترور شهید سلیمانی از سوی آمریکایی‌ها گفت : براساس این گزارش برنامه ترور شهید سلیمانی از آغاز دوره ترامپ در سال ۲۰۱۷ چیده شده بود .

تصویر برنامه‌ریزی برای ترور سردار سلیمانی از آغاز دوره ترامپ در سال ۲۰۱۷

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا نصری در صفحه توییتر خود با انتشار بخش هایی از این گزارش نوشت : «‏نکته‌ای که در گزارش اختصاصی یاهو نیوز در مورد ترور شهید سلیمانی کم‌تر به آن توجه شده این است که برنامه ترور از آغاز دوره ترامپ در سال ۲۰۱۷ چیده شده بود. این یعنی ادعای رسمی آمریکا مبنی بر اینکه مطابق اصل دفاع پیش‌دستانه و برای مهار یک تهدید قریب‌الوقوع اقدام کرده به کل باطل است.

بر اساس این گزارش ، یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی جدید درباره جزئیات اقدام جنایتکارانه واشنگتن در ترور سردار سلیمانی آورده است که در این عملیات رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق نیز با آمریکا همکاری کرده بودند.

پایگاه خبری یاهو نیوز در گزارش تفصیلی خود بر اساس گفت‌وگوهایش با ۱۵ مقام کنونی و پیشین آمریکایی ابعاد تازه ای از همکاری های نیروهای تروریستی آمریکایی با اطلاعات رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق برای اجرای این عملیات تروریستی در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در دی ماه ۹۸ منتشر کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

287492