یک فعال حوزه داستان نویسی:

«بهنو» به خرده فرهنگ‌های شمال خراسان می‌پردازد

یکی از از فعالان حوزه داستان نویسی خراسان شمالی گفت: مجموعه داستان«بهنو» به خرده فرهنگ‌های شمال خراسان می‌پردازد.
تصویر «بهنو» به خرده فرهنگ‌های شمال خراسان می‌پردازد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، ثریا صدقی یکی از فعالان حوزه داستان نویسی است که نقش به‌سزایی در جریان‌سازی کارگاه‌های داستان‌نویسی و تربیت نویسندگان جوان و علاقه‌مند استان در این عرصه داشته و به نوعی در حق داستان خراسان شمالی مادری کرده است.

نویسنده رمان «بهنو» با بیان این که این مجموعه نخستین داستان بلندی است که به رشته تحریر درآورده، گفت: در این مجموعه حول شخصیت دختری با نام «بهنو» دختری روستایی، باسواد، بلندپرواز و تحصیل کرده‌ای است که به خاطر مشکلاتی که برایش پیش می‌آید همه اهالی در صدد رفع مشکل او بر می‌آیند و راه حل‌های خود را ارائه می‌دهند.

صدقی از این که این رمان در ژانر «لوکالکاله» که به نوعی رنگ محلی نوشته شده است، اظهار کرد: در واقع این رمان، به خرده فرهنگ‌های شمال خراسان می‌پردازد.

این نویسنده و مدرس کارگاه‌های داستانی نویسی حوزه هنری خراسان شمالی، به ارتباط نام افراد با شخصیت افراد در این رمان اشاره کرد و از کاربردی بودن اسامی به کار گرفته شده در دل داستان سخن گفت.

صدقی، نویسنده 2 مجموعه داستان کوتاه «هم نمک» و «کوچه سنگی» از این که این اثر توسط انتشارات «طنین قلم» منتشر و روانه بازار شده است، بر این نکته که هدفم از این رمان معرفی خرده فرهنگ ها بود، تصریح کرد: از سال 95 بر اساس خبری که در خصوص گم شدن یک دختر شنیدم شروع به نوشتن این رمان کردم و بعد از وقفه‌ای، در دوران کرونا یادداشت‌هایم را جمع‌آوری کرده و داستان را سر و سامان دادم.

287489