در اصفهان برگزار می شود؛

کلاس «مبانی نویسندگی» رویکردی نوین به داستان نویسی

حسین خالقی پور معاون فرهنگی حوزه هنری استان اصفهان از کلاس «مبانی نویسندگی» دیدن کرد و این کلاس را راهی برای ورود نویسندگان خلاق به جامعه ادبی اصفهان دانست.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ احمدرضا امیری سامانی مدرس کلاس «مبانی نویسندگی» در خصوص برگزاری این کلاس در سالن سعدی حوزه هنری استان اصفهان گفت: این کلاس با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی از 27 مرداد ماه در روزهای دوشنبه برگزار شده است و هنرجویان در این کلاس علاوه بر آموزش مبانی نویسندگی آثار تولیدی خود را می خوانند و اصلاحات بر روی آن انجام می شود.

وی با اشاره به گروه سنی (18 تا 35 سال ) شرکت کنندگان این کلاس افزود: روش آموزشی در این کلاس شبیه روش آموزشی است که در حوزه هنری تهران حسین فتاحی آن را اجرا می کند، در کلاس مبانی نویسندگی عناصر داستان، اصول اولیه نویسندگی، زاویه های دید، نوع کشمش و تعلیق، درون مایه و پیام و... آموزش داده می شود و علاوه بر آن چکیده ای از چندین کتاب مختلف مانند اصول داستان نویسی میرصادقی و کتابهای آموزشی جاناتان گاتشال، پیک قصه نویسی و درس های داستان نویسی و.... ارائه می شود.

مدرس این کلاس خاطرنشان کرد: این کلاس ها رایگان هستند و در جهت رسالت حوزه هنری برای تربیت نویسندگان متعهد تشکیل شده است و هنرجویانی که خلاقیت خود را در این دوره نشان می دهند به مراحل بعدی راه می یابند.

امیری سامانی تصریح کرد: مبانی نویسندگی تنها آموزش نویسندگی نیست بلکه رویکردی نوین به داستان نویسی دارد، که در آن علاوه بر القای فلسفه نوشتن ، آثار نویسندگان مطرح دنیا مانند ارنست همینگوی، گراهام گرین و...، نویسندگان ایرانی مانند جلال آل احمد، سیمین دانشور، رضا امیرخانی و... بررسی می شود.

وی با اشاره به مهارت محور بودن این کلاس ها اظهار داشت: هنرجویان پس از پایان این دوره وارد کانون ادبیات داستانی آفرینش های ادبی حوزه هنری می شوند که راهی برای ارتقاء مهارت نویسندگی آنان است و می توانند قدمی به سوی خلق آثار ادبی فاخر و هدفمند بردارند و با نویسندگان برجسته حوزه هنری آشنا شوند و در جهت آموزش مراحل پیشرفته نویسندگی رشد یابند.

206092