مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان خبر داد:

تاخیر در برگزاری انتخابات مجمع عمومی شرکت‌ سرمایه‌گذاری سهام عدالت

انتخابات مجمع عمومی شرکت‌ سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان که مقرر شده بود در تاریخ امروز یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت/ برگزار شود، بار دیگر به تعویق افتاد.
تصویر تاخیر در برگزاری انتخابات مجمع عمومی شرکت‌ سرمایه‌گذاری سهام عدالت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در این باره گفت: با مجموع شرایطی که در استان همچون وضعیت متاثر از شیوع کرونا وجود دارد، استان صلاح ندانست که در این مقطع انتخابات این مجمع برگزار شود.

ابوالفضل عباسچیان افزود: در روزهای آینده فرصت دیگری را از مرکز برای برگزاری انتخابات مجمع عمومی شرکت‌ سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان خواهیم گرفت.

گفتنی است پیش از این نیز قرار بود انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت‌ سرمایه گذاری سهام عدالت استان زنجان، در ۲۱ اسفند سال گذشته برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت‌کنندگان به تعویق افتاده بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری استان زنجان به عنوان یکی از اولین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشور، در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است، گفت: در مجموع از تعداد ۷۹۲ هزار و ۵۵۹ نفر مشمولان نهایی سهام عدالت استان ۴۱۱ هزار و۶۱۷ نفر معادل ۵۲ درصد روش مستقیم و ۳۸۰ هزار و ۹۴۲ نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۷۰ درصد از افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، در سامانه سجام ثبت نام و کد سجامی خود را دریافت کرده‌اند.

عباسچیان گفت: در روش مستقیم مدیریت سهام به خود فرد منتقل شد ولی در روش غیرمستقیم مدیریت سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل شده و مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند و مدیریت سهام این افراد توسط هیات مدیره منتخب که توسط سهام‌داران انتخاب خواهند شد، انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور در انتخابات الکترونیکی، همه سهام‌دارانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، باید دارای کد سجامی باشند، گفت: شرط اول رای دادن ثبت‌نام در سامانه سجام است.

منبع: ایرنا

287442