در سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به یزد صورت گرفت؛

از افتتاح جاده کنار گذر تا افتتاح طرح بازآفرینی بافت تاریخی مهریز

در سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به یزد پروژه های متعدد در زمینه راه، طرح اقدام ملی مسکن و بازآفرینی شهری مورد بهره برداری قرار گرفت.
تصویر از افتتاح جاده کنار گذر تا افتتاح طرح بازآفرینی بافت تاریخی مهریز

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به یزد کنار گذر یزد در محور زارچ به اشکذر را به طول ۱۵کیلومتر به بهره برداری رساند که با عبور از جاده طبس به شهرستان میبد خواهد رسید.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و تا پایان نیمه اول سال جاری نیز ادامه مسیر تکمیل خواهد شد که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی شهرهای طول مسیر و کاهش تصادفات جاده ای دارد

همچنین وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهرک مسکونی کوثر کلنگ ساخت این شهرک و مجتمع های مسکونی آن را که متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است به زمین زد.

این شهرک به همت بنیاد شهید و وامور ایثارگران استان یزد در قالب ۱۶۶۰ واحد مسکونی ایجاد خواهد شد.

اسلامی همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ساخت ۵۵۲۴ واحد مسکن ملی در شهرستان های یزد، اردکان، اشکذر، میبد و زارچ گفت: از مجموع این واحدها سه هزار و ۱۲۰ واحد در یزد ، ۲۲۳ واحد در شهرستان میبد، ۲۵۶ واحد در اردکان، ۱۰۹ واحد در زارچ و ۵۷ واحد در اشکذر ساخته می شود.

وی تصریح کرد: متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و به عبارتی فرم ‹‹ج›› آنها در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

اسلامی خاطر نشان کرد: مجموعا ۲۴ هزار و ۱۴۰ نفر در استان یزد برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که در نهایت هشت هزار و ۹۸۳ نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۸۷ نفر وجه خود را تاکنون واریز کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود از طرح بازآفرینی شهری بافت تاریخی مهرپادین شهرستان مهریز بازدید کرده و با برخی از اهالی به گفت وگو پرداخت.

این مجموعه به همت اداره کل راه و شهرسازی استان و با همکاری شهرداری باغ شهر تاریخی مهریز و ۴۱ میلیارد ریال اعتبار با انجام ۸۴۰۰ مترمربع بدنه سازی، ۸۲۰۰ مترمربع کف سازی معابر و به طول چهار کیلومتر طی مدت ۹ ماه آماده بهره برداری شده است.

باغشهر تاریخی مهریز با جمعیتی بیش از ۳۴ هزار نفر دارای وسعت ۲۷۰۰ هکتار است که ۴۲۰ هکتار از مساحت محلات آن هدف طرح بازآفرینی شهری است.

اسلامی در پایان طرح عمرانی روکش تقویتی آسفالت گرم در محور مهریز به یزد را با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

گفتنی است وزیر راه در بازدید از طرح ملی راه آهن یزد - اقلید گفت: این مسیر ریلی به طول ۳۷۰ کیلومتر که در فاز نخست دارای ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی است نیز با صرف اعتباری معادل ۹۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست و برای بهره برداری این فاز به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: این طرح که با هدف تکمیل حلقه کریدور شمال به جنوب، کاهش فاصله ۳۲۰ کیلومتری و انتقال مناطق گردشگری استان‌های یزد، فارس و اصفهان در حال اجراست، ظرفیت جابجایی ۴ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر در فاز نخست بهره برداری را به همراه دارد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

287363