افتتاح شبکه شبانه‌روزی «آرا» در تلوبیون

معاونت فضای مجازی صداوسیما،‌ با هدف افزایش مشارکت آحاد جامعه در انتخابات و بیان شاخص‌های انتخاب اصلح شبکه «آرا» را در سامانه تلوبیون راه اندازی کرد.
تصویر افتتاح شبکه شبانه‌روزی «آرا» در تلوبیون

به گزارش سایت خبری پرسون، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراهای اسلامی‌شهر و روستا، پخش آزمایشی شبکه «آرا» از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز شد. علاقه مندان به موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی می توانند به صورت شبانه روزی از برنامه‌های تولیدی و تامینی آن استفاده کنند. بخش‌های تولیدی این شبکه شامل دو برنامه زنده و ضبطی است. مأموریت برنامه زنده، ایجاد شور و نشاط انتخاباتی همراه با آگاهی بخشی با برگزاری گفت و گوهای چالشی و مناظره‌های موضوعی است.

برنامه دیگر با محوریت رفع شبهات طرح شده در فضای مجازی و شرح و اطلاع رسانی درباره اخبار جعلی است که در قالب استندآپ و به صورت ترکیبی تولید خواهد شد. یکی از ویژگی‌های شبکه آرا ارائه خدمت پخش زنده به برنامه‌های انتخاباتی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی و معتبر کشور است. بر اساس این خدمت برنامه‌های انتخاباتی خبرگزاری‌ها بر اساس کنداکتور (جدول پخش)‌ معین از ظرفیت بیش از ۱۳ میلیون مخاطب تلوبیون بهره مند خواهند شد.

در بخش برنامه‌های تامینی هم، محتواهای انتخاباتی معاونت های حوزه پیام سازمان در تامین و تقطیع جذاب در اداره کل تامین و تولید تلویزیون تعاملی بر اساس دوره‌های زمانبندی ستاد انتخابات در کنداکتور ۴ الی ۶ ساعته تامین و در شبکه آرا پخش خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

287275