مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان خبر داد:

چتر حمایتی بیمه بیکاری بر سر ۶ هزار و ۸۷۳ بیکار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان از ثبت‌نام هفت هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این میان ۶ هزار و ۸۷۳ نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند.

تصویر چتر حمایتی بیمه بیکاری بر سر ۶ هزار و ۸۷۳ بیکار

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدرضا یوسفی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کرونا بیشترین آسیب را به اشتغال بخش خدمات و گردشگری وارد کرد و در حال حاضر درصد زیادی از مشاغل در بخش گردشگری بیکار شدند که امیدواریم طی سالجاری با قطع زنجیره کرونا اشتغال در بخش خدمات و گردشگری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه کرونا بسیاری از مشاغل را دچار آسیب کرد، گفت: در این راستا دولت تسهیلات لازم را در اختیار صاحبان این مشاغل قرار دارد.

یوسفی با بیان اینکه مشاغل آسیب دیده از کرونا در ۱۳ رسته برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا ثبت نام کردند، ابراز داشت: تنها هدف دولت از پرداخت تسهیلات تثبیت و حفظ اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته نزدیک ۱۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای جبران خسارت کرونا به کسب‌وکارهای مختلف در این استان پرداخت شد.

یوسفی افزود: پرداخت این میزان تسهیلات موجب صیانت از ۱۱ هزار و ۱۴۴ فرصت شغلی در استان شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برابر تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، از سال ۹۹ تسهیلات بانکی برای رفع مشکل فعالیت ها و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از این بیماری در ۱۴ رسته فعالیت با نرخ سود بانکی ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان به اقدامات و تمهیدات انجام شده جهت مواجهه با آثار ناشی از کرونا در اشتغال و کسب‌ وکارها اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش مهلت در فرآیند انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد، امهال سهم کارفرما برای کارگاه‌های مشمول بیمه تامین اجتماعی به مدت سه ماه و در نظر گرفتن غرامت دستمزد ایام بیماری برای مبتلایان به کرونا از جمله این تمهیدات است.

منبع: ایرنا

287245