مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان خبر داد:

مهر تایید صلاحیت بر اسامی 539 داوطلب شورای شهر

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از تایید 539 نفر، رد صلاحیت 100 نفر و انصراف 33 نفر ثبت نام شده داوطلب شورای اسلامی خبر داد و گفت: در مجموع ۷۲۸ نفر ثبت نام شده داوطلب شورای اسلامی شهر بودند.

تصویر مهر تایید صلاحیت بر اسامی 539 داوطلب شورای شهر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سعید صفری افزود: شوراهای شهر استان زنجان ۱۱۳ عضو و ۷۰ کرسی علی‌البدل دارد که در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، ۶۵۰ نفر مرد و ۷۸ نفر از بانوان زنجانی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۳ نفر انصراف دادند، اضافه کرد: ۱۰۰ نفر از سوی هیات نظارت و ۵۶ نفر از سوی هیات‌اجرایی ردصلاحیت شدند که در نهایت ۵۳۹ نفر برای رقابت نهایی باقی ماندند.

صفری افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون در مرحله رسیدگی به شکایات و اعتراضات داوطلبان قرار داریم ممکن است بعد از اعلام نظر هیات نظارت استان بر تعداد رقابت‌کنندگان (تایید شده‌ها) افزوده شود.

به گفته وی، تایید صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان به استناد مواد ‭‭‭۳۰.۳۲.۳۳‬‬‬ و ۳۴ قانون و بر اساس استعلام انجام شده از مراجع چهارگانه هیات‌های اجرایی مکلف به بررسی در مدت مقرر به استناد استعلام‌های انجام شده و مواد قانونی بودند.

این مسوول خاطرنشان کرد: مبنای جمعیت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ششمین دوره از انتخابات آخرین آمار جمعیتی سال ‭‭‭۹۵‬‬‬ است.

گفتنی است انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

287241