سلیمی:

آقایان تیم مذاکره هشیار باشید! پایتان در تله آمریکایی ها گیر نکند

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: سیاست ایران در برجام مشخص است و نیازی به مذاکره نیست کافی است که تحریم ها برداشته شود، از این رو به نظر می رسد مذاکرات بیشتر کارکرد انتخاباتی دارد.
تصویر آقایان تیم مذاکره هشیار باشید! پایتان در تله آمریکایی ها گیر نکند

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا سلیمی با اشاره به اخبار منعکس شده از مذاکرات وین و بیان این نکته که آمریکا برای بازگشت به برجام جدیت دارد، گفت: اگر جدیت دارند به یکباره تحریم ها را بردارند، چرا که سیاست قطعی جمهوری اسلامی اعلام شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران اعلام کرده است که باید کل تحریم های اولیه، ثانویه، دوره ترامپ، دوره اوباما، تحریم های حقوق بشری، هسته ای، منطقه و موشکی برداشته و راستی آزمایی شود؛ اگر جدیت دارند باید در این زمینه اعلام موضع کنند دیگر نیاز به مذاکره طولانی ندارد.

وی اظهار داشت: یادمان نرفته است که آقای روحانی می گفت آمریکایی ها موجود مزاحم است و گفتن این موجود از برجام بیرون رفته است حالا چه شده که آقای عراقچی محور را آمریکایی ها قرار داده است، سیاست یک بام و دو هوای آقایان مشخص است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در برجام از خطوط قرمز عبور کردند، اکنون آقایان باید شفاف بگویند از خطوط قرمزی که صریح اعلام شده مجدد عبور کرده اند یا نه؟ آنچنان در برجام از خطوط قرمز عبور کردند که مقام معظم رهبری آن را خسارت محض دانستند، نگرانیم مجدد خسارت محض دیگری برای ملت فاکتور نکنند.

سلیمی در ادامه اظهار داشت: آقای ظریف به صراحت به آمریکایی ها می گفت اگر با ما به توافق نرسید رقیب ما در داخل ایران انتخابات را می برد، با این حال چون سابقه خوشی از آنها در ذهن نیست، یکی از تلقی های مذاکرات وین این است که مذاکرات کاربرد انتخاباتی دارد، همچنین ارز پاشی اخیر برای این بود که نشان دهند مذاکرات نتیجه ای دارد.

وی تاکید کرد: بعد از برجام وضعیت کشور بدتر از قبل از برجام شد، رئیس جمهوری از این وضعیت از تعبیر محاصره اقتصادی استفاده کرده است آیا این دوره چنین نخواهد شد؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش بینی این است که مذاکرات و صحبت ها با رویکرد انتخاباتی صورت می گیرد چون سیاست روشن و واضح است و نگرانی همه این است در تله آمریکا پای آقایان عراقچی و ظریف گیر نکند.

منبع : خانه ملت

287214