سعید محمد:

رانت‌های اقتصادی فرصت‌های برابر را از مردم گرفته است/ مردم از کارگزاران دولت‌ها گله دارند نه انقلاب

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: مردم از انقلاب گلایه ندارند بلکه از کارگزاران دولت ها گلایه دارند. اگر اصل اسلام اجرا شود مردم شیفته آن می‌شوند.
تصویر رانت‌های اقتصادی فرصت‌های برابر را از مردم گرفته است/ مردم از کارگزاران دولت‌ها گله دارند نه انقلاب

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید محمد در نشست خبری خود ضمن تبریک روز قدس، اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب روز قدس را برای جهت دهی اهداف مسلمان در سراسر جهان نام گذاری کرده اند، شاهد برکات آن هستیم و ان شاءالله شاهد نابودی نظام سلطه باشیم.

وی افزود: آغاز بحثم را با یک آیه از قرآن آغاز می کنم و پیرامون آن نقشه راه خودمان را می گویم، در سوره هود خداوند متعال می فرمایند، ای قوم من پیمانه و ترازو را با عدل پر کنید و از اشیاء و اجناس و حقوق مردم چیزی نکاهید، از اول آیه برقراری عدل گفته می شود چیزی که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد، امروز شاهد بی عدالتی آموزشی، بهداشت و سلامت، خصوصی سازی، تقسیم یارانه ها، مالیات ستانی(از قشر تولید کننده و کارگر مالیات گرفته می شود و از ثروتمندان مالیات گرفته نمی شود، هستیم. رانت های مختلف مردم را ناراحت کرده است و گلایه مند اند.

وی ادامه داد: در فراز دوم گفته می شود از مردم چیزی کسر نشود اما این روزها شاهد کوچک شدن سفره مردم در جامعه هستیم و مردم در حوزه های مختلف با مشکل مواجه هستند، خداوند در این آیه اشاره می‌کند که حکمران را موظف کرده است مراقب باشند، این فامیل بازی ها، رانت ها چیست چرا مراقبت نمی شود؟ ارز ۴۲۰۰ تومانی کجاست؟ برخی از مسئولان فکر می‌کنند برتر هستند و مردم گلایه دارند.

وی اضافه کرد: در فراز بعدی آیه گفته شده دولت ها باید اموال مردم را مراقبت کنند، شغل، مسکن و ... برای مردم فراهم شود و در انتهای آیه گفته شده که از مفسدین نباشید، پدیده آقازاده ها، برادر ها، فامیل ها و... همه این مسائل مردم را ناراحت می‌کند. مردم از انقلاب گلایه ندارند مردم از کارگزاران گلایه دارند، اگر اصل اسلام اجرا شود مردم شیفته آن می شوند.

محمد افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به گلایه های مردم بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند و فرمودند فاصله زیادی بین بایدها و واقعیت های انقلاب وجود دارد، هرچند توفیقاتی داشتیم اما بسیاری از مسائل محقق نشده است.

وی گفت: امروز مردم خسته هستند، از بی عملی ها، سوء تدبیرها، بی تفاوتی مسئولان، کوچک شدن سفره هایشان، دو قطبی شدن های بی نتیجه، بیکاری جوانان، شرمندگی جوانان، مردم از بی دولتی خسته هستند، مردم امروز نیازمند مرد میدان هستند، مردم نظارت داخل ماشین را نمی خواهند. امروز نیازمند اصلاحات براساس اصول هستیم و امروز نیازمند مدیریت علمی با استفاده از جوانان هستیم، باید بتوانیم جوانان را به درخت انقلاب پیوند بزنیم تا بتوانیم شاهد شرایط جدید در جامعه باشیم.

محمد درباره ضمانت اجرایی برنامه های خود گفت: نکته مهمی است. وضعیت دولت فعلی وضعیت مناسبی نیست و دولت سیزدهم فقیرترین دولت جمهوری اسلامی خواهد بود؛ بانکداری، بورس، مبادی که لازم است منابع ایجاد کنیم دچار مشکل و منابع درآمدی کشور دچار اختلال است. من برنامه ۱۰۰ روزه نداده ام وقتی به این شدت مشکل در کشور وجود دارد باید با کمک مردم شرایط را بهبود ببخشیم، به یک عملگرایی بزرگ در کشور نیاز داریم.برای عده ای خاص این عملگرایی سخت است، برنامه ها به برجام گره نخورده است اگر برجام بتواند یک روز زودتر تحریم ها را بردارد استقبال می کنیم، اما تا دو سال آینده سعی می شود که وضعیت کشور بهبود پیدا کند، برنامه های ما قابلیت اجرایی برای ۴ سال آینده را دارد.

287195

مطالب مرتبط