قاری نوجوان یزدی:

صوت زیبا مردم را به سمت قرآن هدایت می کند

قاری نوجوان یزدی گفت: مسلما در تلاوت قرآن خوب، رعایت موارد مهم است اما صوت برای مردم بسیار مهمتر و جذابتر است و می تواند مردم را به سمت قرآن هدایت کند.
تصویر صوت زیبا مردم را به سمت قرآن هدایت می کند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، جشنواره هنر قرآنی دانش با هدف ارتقای معنویت در بین دانش‌آموزان با تمسک به قرآن کریم به همت اداره کل قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است.

علی پور رضایی دانش‌آموز پایه نهم و از قاریان ممتاز نوجوان استان در حاشیه برگزاری این رویداد بزرگ دانش‌آموزی، در خصوص چگونگی ورودش به عرصه فعالیت های قرآنی گفت: از سوم دبستان توسط استاد حسن زاده به این عرصه دعوت شدم و با تشویق های وی و حمایت های خانواده به طور رسمی از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردم.

قاری دانش آموز یزدی افزود: البته به جز استاد حسن زاده از محضر استاد کریمی نیا نیز استفاده کردم و با تلاش و پشتکار توانستم در مسابقات متعدد قرآنی مقام کسب کنم.

پوررضایی کسب رتبه هفتم در رشته قرائت در سال پنجم دبستان را اولین رتبه قرآنی خود برشمرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ در مسابقات دانش‌آموزی کشور در رشته قرائت توانستم مقام اول را کسب کنم البته رتبه اول کشور در مسابقات اذان دانش اموزی و رتبه اول استان در مسابقات قرائت قرآن را نیز در سال های گذشته به دست آورده ام و امسال نیز با توجه به محدودیت که در برگزاری مسابقات وجود دارد که یک فرد نمی‌تواند دوسال متمادی در یک رشته شرکت کند در رشته ترتیل شرکت کردم و امیدوارم بتوانم رتبه برتر را کسب کنم.

این دانش‌آموز قرآنی، نقش خانواده را در موفقیت هایش بسیار پر رنگ دانست و گفت: عامل موفقیت های خود را اول لطف خدا و سپس حمایت های پدر و مادرم میدانم مخصوصا پدر که بنده را در جلسات مختلف همراهی می کنند.

وی در خصوص تاثیر تلاوت قرآن با صدای خوب در جذب افراد به ویژه دانش‌آموزان ابراز داشت: مسلما در تلاوت قرآن خوب، رعایت موارد مهم است اما صوت برای مردم بسیار مهمتر و جذابتر است و میتواند مردم را به سمت قرآن هدایت کند.

پوررضایی همچنین به هم سن و سالان خود توصیه کرد: در صورتی که از صدای خوبی برخوردار هستند در این مسیر گام برداشته و یقین بدانند در این مسیر آثار و برکاتی زیادی وجود دارد و آنان می تواند علاوه بر پیشرفت در مسیر قرآن در ثواب جذب افراد به این کتاب بزرگ الهی نیز سهیم باشند و این موضوع انگیزه کافی را برای دانش آموزان ایجاد خواهد کرد.

وی در خصوص در خواست خود از مسئولان گفت: هر چند قرائت قرآن کریم و مأنوس بودن انسان با قرآن بزرگترین جایزه خداوند به یک انسان است اما در کنار این موضوع جوایز نفیس در مسابقات دانش‌آموزی می تواند برای دانش آموز انگیزه مضاعف ایجاد کرده و در جذب و هدایت آنان در مسیر قرآن در ابتدای فعالیت موثر باشد.

قاری نوجوان یزدی در ادامه با اشاره به خاطره ای از شهید حاج حسن دانش اظهار داشت: در یکی از جلسات استاد حسن زاده شهید دانش حضور پیدا کردند و پس از قرائت من با اینکه هنوز ابتدای کار بودم و خوب هم نخواندم مرا تشویق کرد و گفتند آینده خوبی داری و این موضوع انگیزه من را بسیار مضاعف کرد.

پوررضایی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شاید در مسیر قرآن مادیات زیادی وجود نداشته باشد اما به طور قطع، مقام قاری در دنیای آخرت مقام رفیعی است و بنا بر روایات در زندگی آخرت به هر قاری یه ازای قرائت هر آیه درجه بهشتی می دهند و قاریان در دنیای دیگر برخلاف دنیای مادی جزو اغنیا محسوب می شوند.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

286917