تقدیر رییس کمیسیون صنایع و معادن از بانک مسکن در اجرای پروژه های تولید مسکن

در دیدار مدیرعامل بانک مسکن با رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ تقدیر از اقدامات خوب بانک مسکن در اجرای پروژه های تولید مسکن و حمایت در ساخت و ساز کشور
تصویر تقدیر رییس کمیسیون صنایع و معادن از بانک مسکن در اجرای پروژه های تولید مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون، عزت الله اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی جلسه ای با مدیر عامل بانک مسکن از اقدامات خوب بانک مسکن در اجرای پروژه های تولید مسکن و حمایت در ساخت و ساز کشور که منجر به رونق اقتصادی در بخشهای مختلف می شود تقدیر نمود و گفت : تلاش مجموعه مدیریتی و کارکنان در وصول مطالبات و کاهش NPL و رشد پرداخت تسهیلات در بخش خرید و ساخت مسکن ستودنی است و اظهار امیدواری کرد این برنامه ریزی برای سال جاری نیز ادامه یابد و رشد اقتصادی کشور از این مسیر فراهم گردد.

بنابراین گزارش، محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن در این دیدار با اشاره به اینکه بخش مسکن نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و به عنوان موتور محرکه اقتصادی می تواند نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد اظهار داشت: اقدام مناسب مجلس شورای اسلامی با تصویب بند الف تبصره 18 در قانون بودجه سال 1400 در کنار شعار « تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» جای تقدیر و تشکر دارد و قطعا می تواند منجر به رونق بخش مسکن شود.

مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه سهمیه بانک مسکن و سایر بانک های عامل برای اعطای تسهیلات ساخت در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 تعیین و از سوی بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ شد گفت: تمام بانک ها موظف شده اند نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن معادل 20 درصد تسهیلات نظام بانکی برای ساخت یک میلیون و 200 هزار مسکن شهری و روستایی اقدام کنند.

شایان با اشاره به مشارکت بانک مسکن در بزرگترین پروژه شهرک سازی در کشور ادامه داد: این پروژه که ۱۰هزار واحد مسکونی بوده و در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار ساخته می شود بانک مسکن برای هر واحد مسکونی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند که در مجموع برای این پروژه ۱۰هزار واحدی، سه هزار میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت. این اقدام نشان می دهد که بانک مسکن به طور جدی پیگیر حمایت از بخش مسکن، پشتیبانی و مانع زدایی ها است.

مدیر عامل بانک مسکن در این دیدار به اقدامات مناسب مجلس و کمیسیون های مختلف اشاره کرده و گفت: مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 مصوب کرده است در بند(الف) 10 تبصره 18 قانون بودجه، 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش احداث و نوسازی واحد های مسکونی اختصاص پیدا کند. بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی نیز سهمیه بانک مسکن تعیین و تمام بانک ها موظف شده اند نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن معادل 20 درصد تسهیلات نظام بانکی برای ساخت یک میلیون و 200 هزار مسکن شهری و روستایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح برای ساخت یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی که سالیانه باید این تعداد مسکن در کشور ساخته شود، ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و ۴۰۰ هزار واحد در روستاها ساخته خواهد شد که سهم بانک مسکن در بخش روستایی 60 هزار واحد مسکونی و در بخش شهری 150 هزار واحد مسکونی است که این آمار نشان می دهد که سهم بانک مسکن در بخش شهری در میان سایر بانک ها و بانک های عامل رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

شایان خاطر نشان کرد: سهمیه هر بانک توسط بانک مرکزی تعیین شده است و مجموع دوران مشارکت ساخت و فروش اقساطی این تسهیلات 20 سال است و پس از دوره مشارکت به فروش اقساطی تبدیل و تعهدات آن به متقاضی واجد شرایط منتقل می شود. البته باید تاکید کرد که نرخ سود تسهیلات یاد شده مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود و به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه با توجه به نامگذاری سال 1400 به عنوان سال « تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» توسط مقام معظم رهبری و برنامه ریزی ها و مصوبات و تاکیدات مربوط به بخش مسکن و با توجه به ارتباط پسین و پیشین که بخش مسکن با سایر بخشها دارد امسال شاهد رونق اقتصادی در کشور بیش از پیش باشیم.

286906