تحقیقات جدید فاش کرد؛

گوگل میزبان تبلیغات گرانفروش می شود

تحقیقات یک شبکه خبری نشان می دهد گوگل تبلیغاتی را منتشر می کند که برای انجام خدمات غیررسمی وب سایت های دولتی مبلغ کلانی از مشتریان دریافت می کنند.

تصویر گوگل میزبان تبلیغات گرانفروش می شود

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از دیلی میل، تحقیق جدید شبکه خبری بی بی سی نشان می‌دهد گوگل تبلیغاتی برای ارائه خدمات دولتی غیر رسمی (مانند درخواست ویزا) در پلتفرم خود منتشر می‌کند که مبالغ گزافی از مشتریان دریافت می‌کنند.

این موتور جستجوی اینترنتی تبلیغات سرویس‌هایی نمایش می‌دهد که تا ۵۰ پوند برای تغییر آدرس روی گواهینامه دریافت می‌کنند. این درحالی است که در وب سایت رسمی دولت این کار به طور رایگان انجام می‌شود.

ثبت درخواست در سیستم الکترونیکی مجوز سفر آمریکا (ESTA) در وب سایت رسمی دولت ۱۰پوند (۱۴ دلار) هزینه دارد. اما گوگل مرتباً به تبلیغاتی اجازه انتشار می‌دهد که بیش از ۵۸ پوند (۸۰ دلار) برای این کار دریافت می‌کنند.

تبلیغات گوگل، سرویس‌های غیر رسمی مختلفی نمایش می‌دهند که شامل ثبت درخواست در ESTA، ESTA آمریکا، ETAکانادا، ویزا کانادا، ویزا استرالیا،تجدید گواهینامه رانندگی وتغییر آدرس گواهینامه می‌شود.

این درحالی است که تبلیغات برای خدمات غیررسمی فروش اسناد دولتی خلاف قوانین گوگل است. همچنین به نوشته بی بی سی گوگل در سال ۲۰۱۸ تبلیغات برای انجام خدمات دولتی از سوی طرف سوم که بیش از وب سایت‌های رسمی هزینه دریافت می‌کنند را ممنوع کرده است.

تبلیغ کنندگان هزینه‌ای به گوگل می‌پردازند تا آگهی‌های آنان را در بالای نتایج جستجو نشان دهد.

آنها درخواست مشتری را بررسی می‌کنند و اسناد دولتی را در ازای پرداخت وجه به او بر می‌گردانند. در حقیقت آنها کار غیرقانونی انجام نمی‌دهند اما با سواستفاده از مشتریان به سودآوری کلانی دست می‌یابند. برخی از شرکت‌ها بیش از ۵ برابر کارمزد وب سایت‌های رسمی از مشتریان خود هزینه دریافت می‌کنند.

مارتین لوئیس مؤسس وب سایت «Money Saving Expert» در این باره می‌گوید: این شرکت‌ها پول مشتری را سرقت نمی‌کنند آنها هزینه برای خدمتی دریافت می‌کنند که هیچ توجیهی ندارد.

منبع: مهر

286859