ارجاع استنکاف دولت به قوه قضائیه/ اراده‌ای برای بی‌اثر کردن تحریم‌های نفتی ندارند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پایان مهلت 10 روزه اجرای قانون تنفس خوراک به پتروپالایشگاه‌ها گفت: مجلس به دلیل عدم انجام وظایف دولت نسبت به این قانون، استنکاف دولت را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد.
تصویر ارجاع استنکاف دولت به قوه قضائیه/ اراده‌ای برای بی‌اثر کردن تحریم‌های نفتی ندارند

به گزارش سایت خبری پرسون، .هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره آخرین وضعیت اجرای قانون تنفس خوراک به پتروپالایشگاه‌ها اظهار داشت:‌ در ۲۳ فروردین سال جاری نشستی در کمیسیون انرژی درباره اجرای دقیق و کامل تنفس خوراک به پتروپالایشگاه برگزار شد و در آن نشست اعضای آن اجرای بر آن قانون داشتند و توضیحاتی هم از سوی دولت داده شد و اعلام کردند که تمام تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا اعتبار لازم از صندوق توسعه ملی برای این موضوع در نظر گرفته شود و به همین دلیل مهلت ۱۰ روزه‌ای را برای این کار در نظر گرفتیم.

وی افزود: هیأت عامل صندوق توسعه بایستی سریع‌تر و به منظور احداث پتروپالایشگاه‌ها و اجرای قانون تنفس خوراک مصوبه‌ای را در نظر می‌گرفت اما شاهد تعلل دولت در این زمینه هستیم این در حالی است که در نشست کمیسیون انرژی در مورد اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس تبادل نظر صورت گرفت و اعلام کردیم که ۱۰ روز به دولت برای اجرای دقیق این قانون که در حقیقت اعطای مجوز تنفس خوراک برای احداث پتروپالایشگاه‌ها است در نظر گرفته شود اما با توجه به اینکه این مهلت به پایان رسیده است به نظر می‌رسد بایستی پرونده استنکاف دولت از قانون تنفس خوراک به پتروپالایشگاه‌ها بعد از رأی‌گیری در صحن علنی مجلس و تصویب نمایندگان به قوه قضائیه ارجاع شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت و میعانات گازی موسوم به ساخت پتروپالایشگاه‌ها در مجلس دهم به تصویب رسیده است اما متأسفانه چون دولت برنامه‌ای برای ساخت پتروپالایشگاه‌ها و بی‌اثر کردن تحریم‌های نفتی ندارد از اجرای این قانون سر باز زده است.

نماینده ملایر در مجلس گفت: در هفته آینده موضوع اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس در مورد استنکاف دولت از اجرای قانون رأی‌گیری خواهد شد. ضمن اینکه از اینکه جلسه هیأت صندوق توسعه ملی به ریاست رئیس‌جمهور در مورد تأمین مالی قانون توسعه پتروپالایشگاه‌ها تا کنون برگزار نشده است هم انتقادات جدی داریم.

منبع : فارس

286724