طی سال گذشته محقق شد؛

مردم سلطانیه‌ بیش از دو میلیارد تومان دست به خیر شدند

امام‌ جمعه سلطانیه از جمع‌آوری دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، زکات در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

تصویر مردم سلطانیه‌ بیش از دو میلیارد تومان دست به خیر شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام عمران‌ حسینی‌نسب پیش از ظهر امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ آیه قرآن در شأن آن حضرت علی (ع) نازل شده است، گفت: آیه ولایت به نص قرآن بر ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی (ع) دلالت دارد که بر اساس این آیه، اقامه نماز و ادای زکات دو ویژگی ولایت است.

وی با بیان اینکه اصل انفاق مهم‌تر از مقدار انفاق است، هر چند از ثروتمندان انتظار بیشتری وجود دارد، افزود: در قرآن هم انگشتر بخشی امیرالمؤمنین (ع) و انفاق سه قرص نان توسط اهل‌بیت (ع) مورد تمجید واقع شده، تا جایی که دستگیری از فقرا و نیازمندان سیره عملی امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است.

امام جمعه سلطانیه به فلسفه زکات فطره و اهمیت پرداخت آن نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبق روایات زکات فطره تکمیل‌کننده روزه ماه رمضان، نمایش عملی تاثیر روزه بر روزه‌دار و موجب بیمه شدن جان انسان است.

این‌ مسئول با بیان اینکه پارسال با جمع‌آوری دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان زکات پیش‌بینی شده، صد درصد محقق شده است، گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده در سال‌جاری نیز باید دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و نیاز مردم به حضور در امکان مقدس، به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری الگوی مؤمنین و اهل مسجد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمکین به نظر کارشناسان بهداشتی است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در طول ۱۵ ماه از شیوع کرونا، هر چه ستاد مدیریت کرونا تصمیم گرفته در مورد تعطیلی نمازهای جمعه، جماعت، مساجد، مراسم مذهبی و ...‌ تبعیت کرده‌ایم، گفت: گلایه ما از رفتارهای سلیقه‌ای و شُل و سفت شدن لحظه‌ای تصمیم‌ها است.

حسینی‌نسب تاکید کرد: انتظار این است که ستاد کرونا برای شب قدر باقی مانده طبق ظرفیت شهرستان و با رعایت فاصله اجتماعی با مؤمنان همراهی کند.

حجت‌الاسلام علی حافظی، مسئول زکات شهرستان سلطانیه نیز با پرداختن به این‌ مطلب که زکات فطره مؤمنان در ۵۱ محل در این شهرستان جمع‌آوری خواهد شد، خاطرنشان کرد: هیچ موسسه خیریه‌ای نمی‌تواند بدون مجوز دبیرخانه شورای زکات نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کند.

منبع: ایسنا

286706