مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

مشاوره تلفنی سامانه بهزیستی در کرمانشاه 40 درصد افزایش یافته است

در سال گذشته با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تعداد تماس‌ها، مشاورین در سه شیفت کاری و از ساعت 8 صبح تا 12 شب مشغول به به فعالیت در تمامی روزهای هفته شدند
تصویر مشاوره تلفنی سامانه بهزیستی در کرمانشاه  40 درصد افزایش یافته است

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ارائه خدمات مشاوره تلفنی سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی استان کرمانشاه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت‌، اظهار داشت: خط 1480 خط مشاوره تلفنی به صورت رایگان است که کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف مشاوره به مردم ارائه می‌دهند و ارتقای سطح سلامت روانی و جامعه از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تعداد تماس‌ها، مشاورین در سه شیفت کاری و از ساعت 8 صبح تا 12 شب مشغول به به فعالیت در تمامی روزهای هفته شدند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در سال 1399 نسبت به سال گذشته شاهد 40 درصد افزایش خدمات مشاوره تلفنی بودیم.

محمدی گفت: بخش عمده‌ای از این افزایش ناشی از مشکلات فردی و خانوادگی ثانویه بر عوارض طولانی مدت همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

وی افزود: هشت درصد تماس‌ها در سال 99 به طور مستقیم در مورد ترس از ابتلا به کرونا و مسائل آن بوده است.

محمدی عنوان کرد: از بین تمامی تماس‌ها با مشاوره تلفنی 1480 در سال 1399، مشکلات زناشویی و بین فردی 30 درصد، مشکلات فردی و اختلالات روانی 35 درصد و مسائل تحصیلی و تربیتی کودکان 35 درصد بود.

وی با بیان اینکه در این بین 85 درصد تماس گیرندگان بانوان و 15 درصد آقایان بزرگسال بودند گفت: در این مدت حدود 20 درصد از تماس‌ها منجر به ارجاع به مراکز درمانی، حمایتی، نگهداری و تخصصی شد.

منبع: تسنیم

286659