مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان مطرح کرد:

آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی برق هرمزگان برای گذر از پیک تابستانی

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان گفت: تعمیر اساسی واحدهای نیروگاهی استان برای گذر از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.
تصویر آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی برق هرمزگان برای گذر از پیک تابستانی

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، رضا مهرانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تاکنون تعمیرات اساسی چهار واحد نیروگاهی هرمزگان از جمله اورهال واحد یک گازی نیروگاه خلیج فارس به ظرفیت ۱۶۵ مگاوات، تعمیرات نیمه اساسی واحد سه گازی نیروگاه ایسین و تعمیرات اساسی واحد گازی نیروگاه هرمز هریک به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات و همچنین اورهال واحد گازی ۳۷ مگاواتی نیروگاه پاسارگاد قشم به پایان رسیده است.


وی بیان داشت: علاوه بر این اورهال واحد ۲ بخاری نیروگاه بندرعباس و واحد چهار گازی نیروگاه خلیج فارس نیز طبق برنامه ریزی صورت گرفته درحال انجام می‌باشد که پیش بینی می‌گردد تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده این واحدها نیز وارد مدار شوند.


مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: در این راستا تمامی قسمت‌ها و قطعات توربین، ژنراتور، سامانه سوخت رسان و دیگر بخش‌های واحدهای نیروگاهی دمونتاژ شده و پس از بازبینی، اقدام‌های لازم از جمله تمیزکاری، روغن کاری، انجام تعمیرات، عملیات حرارتی، تعویض قطعه های معیوب و بازسازی و بهینه‌سازی تاسیسات انجام می‌شود.
مهرانی با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه، در اوج مصرف (پیک) انرژی الکتریکی قرار داریم، عنوان کرد: زمان تعمیر اساسی واحدهای تولیدی به طور معمول در خارج از این بازه زمانی برنامه ریزی شده لذا هرچه قدر این تعمیر به موقع و دقیق تر باشد با آسودگی بیشتری می‌توانیم از پیک بار تابستان امسال عبور کنیم.
این مسوول واحدهای نیروگاهی هرمزگان یادآورشد: طبق برنامه ریزی‌های سالانه و از پیش تعیین شده در راستای بهبود وضعیت و بالابردن آمادگی تولید در نیروگاه های برق، عملیات تعمیردر هر سال و در زمان کاهش مصرف برق انجام می‌گیرد تا خاموشی و توقف تولید در زمان اوج نیاز مصرف شبکه کاهش یابد.


وی گفت: تعمیر اساسی یکی از مهم‌ترین، حساس ترین و پرهزینه ترین اقدام‌ها و رویدادها در صنعت نیروگاهی به شمار می‌رود که براساس دستورالعمل‌ها و استانداردها و با توجه به مدت زمان کارکرد واحدها باید صورت پذیرد.


سبد تولیدی برق حرارتی در استان هرمزگان در مجموع با ظرفیت نامی سه هزار و ۵۹۰ مگاوات شامل نیروگاه های حرارتی بندرعباس با ظرفیت هزار و ۳۳۰ مگاوات، سیکل ترکیبی خلیج فارس با ظرفیت ۹۹۰مگاوات، سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات، سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۳۴۰ مگاوات، سیکل ترکیبی هرمز با ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، گازی پاسارگاد قشم با ظرفیت ۷۰مگاوات و نیروگاه آب و برق مپنای قشم با ظرفیت ۵۰ مگاوات می‌باشد.

286644