نجات خرس قهوه‌ای که تصادف کرده بود

یک قلاده خرس قهوه‌ای که بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب-ماهیدشت دچار آسیب شده بود، پس از عملیات بیهوشی به کلینیک دامپزشکی کرمانشاه منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.
تصویر نجات خرس قهوه‌ای که تصادف کرده بود

به گزارش سایت خبری پرسون، در پی گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر آسیب دیدگی یک قلاده خرس قهوه ای بالغ بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور اسلام آبادغرب – ماهیدشت، بلافاصله اکیپی از سوی محیط زیست استان به محل حادثه اعزام شدند.

فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این خصوص گفت: این حادثه حوالی ساعت 30 دقیقه بامداد امروز(13 اردیبهشت) اتفاق افتاد که با توجه به آسیب دیدگی حیوان از ناحیه سر و دست ها، نسبت به بیهوشی آن اقدام شد.

وی افزود: عملیات بیهوشی این خرس بالغ قهوه ای توسط دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام و پس از انجام عملیات بیهوشی، این حیوان جهت مداوا به کلینیک دامپزشکی مرکز استان انتقال یافت.

یاوری گفت: در حال حاضر وضعیت این حیوان با ثبات بوده و تحت مداوا قرار دارد.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی، پلیس راهور و مردم محلی اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه مذکور یکی از زیستگاه های خرس قهوه ای در استان می باشد ضروری است رانندگان در هنگام تردد به ویژه در ساعات شبانگاهی دقت لازم را داشته باشند تا از وجود چنین حوادث ناگواری جلوگیری به‌عمل آید.

286448