مدیرکل گمرک زنجان:

صادرات 30 میلیون دلاری از گمرگ این استان محقق شد

مدیرکل گمرک زنجان از روند رو به رشد صادرات، خبر داد و گفت: ۳۰ میلیون دلار کالا از گمرک زنجان طی فروردین ماه امسال صادر شد.

تصویر صادرات 30 میلیون دلاری از گمرگ این استان محقق شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سید احمدی مدیرکل گمرک زنجان گفت: میزان صادرات از گمرک زنجان فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۳۶ درصد افزایش داشته است.


او با بیان اینکه ماه گذشته ۳۰ میلیون دلار کالا از گمرک زنجان صادر شد، افزود: وزن کالا‌های صادراتی ۱۶ هزار تن بود که از این حیث نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۱۲ درصد افزایش دارد.


سیداحمدی با اشاره به اینکه عمده محصولات صادراتی استان زنجان شمش روی است که ۷۳ درصد کل صادرات استان زنجان را به خود اختصاص داده است، گفت: ترکیه مقصد نخست کالا‌های صادراتی استان زنجان است.


مدیرکل گمرک زنجان به میزان واردات کالا از گمرک زنجان اشاره کرد و افزود: فروردین ماه امسال ۳۲ میلیون دلار کالا از طریق گمرک زنجان وارد شد که ۳۰۰ درصد بیشتر از پارسال است.


سید احمدی ادامه داد: وزن کالا‌های وارداتی ۳۱ هزار تن بوده است که از این لحاظ نیز ۳۰۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.


او گفت: 70 درصد کالا‌های وارداتی مواد اولیه خط تولید بوده که ۳۰ درصد آن از کشور ترکیه وارد شده است.


مدیرکل گمرک استان زنجان افزود: ۱۵ هزار تن کالای ورود موقت در گمرک زنجان با ارزش ۵ میلیون دلار و به وزن ۱۵ هزار تن به ثبت رسیده که از این لحاظ نیز آمار‌ها افزایش دارد.


سید احمدی گفت: ارزش میانگین هر تن صادرات استان زنجان هزار و ۸۳۰ دلار و ارزش میانگین آن در کشور ۳۵۷ دلار است.


او بابیان اینکه پارسال ۲۷۰ میلیون دلار کالا از گمرک زنجان صادر شد که ۲۱ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود، افزود: ۴۱۱ میلیون دلار کالا نیز از طریق گمرک زنجان وارد شد که از این بابت نیز ۱۹ درصد بیشتر سال ۹۸ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

286413