مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان:

پیمودن ره صد ساله در شب نزول قرآن

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: شب قدر شب رسیدن مومنین به درجه اعلای انسانیت و فرصت طلایی برای بندگان، مومنین و مخلوقات است که یک شبه ره صد ساله را طی کنند.

تصویر پیمودن ره صد ساله در شب نزول قرآن

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی اظهار داشت: طبق آیات و روایات شب قدر شب ویژه و سرنوشت‌ساز بوده و شروع سال جدید انسان مومن است چرا که بندگان مومن در این شب خود را به خداوند عرضه کرده و با طلب استغفار خود را به خداوند متعال نزدیک می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق سوره قدر، شب قدر افضل از هزار ماه یعنی بیش از 84 سال است که قداست و بزرگی این ماه را نشان می‌دهد، افزود: در شب قدر تقدیر انسان نوشته شده و اعمال او محاسبه می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: شب قدر شب آشتی کردن انسان با خداوند متعال بوده و در این شب انسان مومن به گناهان خود اعتراف کرده و بخشش و یاری طلب می‌کند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه قرآن کریم از دو جنبه شب قدر را مورد توجه قرار داده است، افزود: شب قدر به عنوان شب نزول قرآن به عنوان کتاب انسان ساز، هدی المتقین، ابدی و جادوانه بوده و همچنین تقدیر انسان در این شب مقدر می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: شب قدر فرصت استثنایی برای بندگان خداوند متعال، مومنین، ایمان آورندگان و مخلوقات است تا یک شبه ره صد ساله را بپیمایند.

وی شب قدر را فرصتی برای نزدیکی انسان‌ها به یکدیگر عنوان کرد و گفت: شب قدر فرصت مناسبی برای رفع کدورت‌ها و هم‌افزایی، رفع آلام جامعه و اتحاد و همبستگی بین مسلمانان جهان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: شب قدر شب انسجام و وحدت جامعه اسلامی، تقویت مشترکات و کاهش افتراق‌ها محسوب می‌شود تا توطئه‌های دشمنان علیه انسجام جامعه اسلامی نقش برآب شود.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: شب قدر شب رسیدن مومنین به درجه اعلای انسانیت است که شهدا در زمان جنگ تحمیلی، علما و بزرگان از جمله حضرت امام خمینی (ره)، مراجع عظام و نخبگان دینی از شب‌های قبر بهره‌مند شده و علامه مرتضی مطهری و علامه طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و مقام معظم رهبری زاییده بندگی خداوند متعال هستند.

حجت‌الاسلام بیگدلی افزود: ضروری است در شب قدر همدیگر را دعا کرده و برای رفع مشکلات جامعه اسلامی، همسایگان و دردمندان جامعه با استفاده از فضای معنوی این شب‌ها استفاده کنیم.

منبع: موج رسا

286380

مطالب مرتبط