عملیات اجرایی بزرگراه پیامبر اعظم(ص)آغاز شد؛

برقراری ارتباط مردم دولت‌آباد به بزرگراه شرق اصفهان

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: با آغاز عملیات اجرایی بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، دسترسی مردم دولت‌آباد به آزادراه شرق اصفهان برقرار می‌شود.
تصویر برقراری ارتباط مردم دولت‌آباد به بزرگراه شرق اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، علیرضا صلواتی امروز (دوشنبه- ۱۳ اردیبهشت ماه) در جلسه پیگیری پروژه‌های عمرانی حوزه زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: این بزرگراه مسیر راه اصلی دولت آباد به آزادراه شرق اصفهان به شمار می‌رود که دسترسی مردم شهر دولت‌آباد و همچنین مسافران آن خطه را به آزادراه شرق اصفهان تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه به منظور تکمیل کریدور آزادراهی شمال – جنوب کشور، تکمیل دسترسی‌های این کریدور اهمیت دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ کیلومتر از مسیر آزادراه شرق اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۸ کیلومتر باقیمانده از قطعه دوم این آزادراه نیز به زودی افتتاح می‌شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به مشخصات بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، تصریح کرد: این پروژه به طول ۲۹.۵ کیلومتر و هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در مسیر اجرا قرار گرفته و مقرر شده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود تا دسترسی مردم دولت‌آباد به آزادراه شرق اصفهان را فراهم کند.

صلواتی درباره مدت زمان اجرای پروژه، خاطرنشان کرد: با انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی مسیر، پروژه در مدت زمان ۲۴ ماه تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی درباره رویکردهای این پروژه، گفت: اتصال منطقه دولت‌آباد به کنارگذر شرق اصفهان، اتصال مناطق مهم استان اصفهان به کریدور شمالی – جنوبی کشور و توجه محرومیت‌زدایی و توسعه همه جانبه با استفاده از جاده‌های اصلی از رویکردهای اصلی این پروژه به شمار می‌رود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان درباره ضرورت اجرای پروژه بزرگراه پیامبر اعظم(ص) و طرح تعریض محور اصفهان به حبیب‌آباد، اظهار کرد: محور حبیب‌آباد -اصفهان به طول کلی ۱۲ کیلومتر ورودی شهر حبیب‌آباد در جنوب این شهر قرار گرفته است.

صلواتی اضافه کرد: باتوجه به توسعه شهرها، افزایش کاربری‌های حاشیه‌ای این جاده و افزایش ترافیک مواصلاتی در این محدوده، نیاز به عملیات بهسازی و احداث کندرو و احداث دسترسی غیرهمسطح طرفین جاده به منظور افزایش ایمنی و سطح سرویس مسیر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به اجرای پروژه بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، گفت: این پروژه در سال‌های گذشته آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و با ورود مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی ادامه داد: خوشبختانه با تکمیل آزادراه شرق اصفهان، اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داده و با اجرای پروژه‌های دسترسی این آزادراه، می‌توان زمینه توسعه هرچه بیشتر منطقه را فراهم کرد.

وی گفت: جاده حبیب‌آباد اصفهان طی سال‌های گذشته همواره از دغدغه‌های ما بوده و بهسازی و ارتقای آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، دولت‌آباد و برخوار و میمه افزود: ساخت این جاده باید در دستور کار قرار گیرد و تلاش می کنیم که با تکمیل آن زمینه دسترسی این جاده به آزادراه شیراز اتفاق بیفتد.

وی گفت: تلاش‌های خوبی در حوزه زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان انجام شده و باید با تداوم این تلاش‌ها زمینه رشد مناطق کمتر توسعه یافته را فراهم کرد.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: جاده‌ها از جمله اسباب مهم توسعه و آبادانی به شمار می‌روند که ضرورت دارد در خصوص تکمیل آنها اقدامات جدی انجام شود.

286363