دبیر ا‌جرایی خانه کارگر استان زنجان در گفت‌و‌گو با پرسون:

اولویت نخست جامعه کارگری، امنیت شغلی است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: هزینه‌های پرسنلی یک شرکت کمتر از ۱۵ درصد است و ۸۵ درصد از هزینه‌ها جای دیگری متمرکز شده است.

تصویر اولویت نخست جامعه کارگری، امنیت شغلی است

اصغر نجاری در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری_تحلیلی سایت خبری پرسون، اظهار کرد: هزینه‌های پرسنلی شامل حقوق کارگران، بیمه، مالیات، ارزاق، لوازم ایمنی، عیدی و تمام پرداخت‌های پرسنلی است.

وی از وجود سوء مدیریت در بنیه اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: برخی از کارفرمایان می‌خواهند ناکارآمدی خود را از جیب کارگر جبران کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه اولویت نخست جامعه کارگری ایجاد امنیت شغلی است افزود: پس از امنیت شغلی، مطالبه هرآنچه که در قانون کار ذکر شده است از دیگر دغدغه جامعه کارگران به حساب می‌آید.

نجاری با اشاره به اینکه امنیت شغلی به یک آرمان برای کارگران تبدیل شده است، تاکید کرد: وجود این دغدغه مهم برای جامعه کارگری مانع از بهره وری در تولید خواهد شد.

وی در خصوص علت نبود امنیت شغلی برای کارگران تصریح کرد: بخشی از این ایراد متوجه مسئولین کشوری است چرا که باید به صورت قاطع و جامع تصمیم‌گیری کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با اشاره به اینکه وضع قراردادهای موقت میان کارفرما و کارگر، اختیار را به کارفرما می‌دهد، افزود: گرچه برخی از کارفرمایان به وظایف و تعهدات خود عمل می‌کنند اما تعدادی دیگر از کارفرمایان هستند که با نگاهی سوداگرانه و دلال‌ مآبانه اقدام به جذب تعدادی از افراد می‌کنند اما در حقیقت به دنبال دریافت ارز دولتی و تسهیلات ارزان قیمت هستند و پس از دریافت این تسهیلات و ارز دولتی آن را صرف مسکن و برج‌سازی می کنند.

نجاری با بیان اینکه نگاه بالا به پایین به جامعه کارگری از جمله باورهای غلط و رایج در میان جامعه است، عنوان کرد: تعدیل نیروها و عدم تمدید قراردادها از دیگر مشکلات رایج کارگران در این میان است.

وی در تعریف کارگران بیان می‌کند: کارگران جزو قانع‌ترین، کم توقع‌ترین، پرکارترین و پرتلاش‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند که تمام سعی و تلاش آنها کسب درآمد و گذران امرار معاش خود و خانواده‌هایشان است اما مگر این درآمد ناچیز در این شرایط اقتصادی سخت جبران چند مورد از هزینه‌های این خانواده ها را می‌کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان به عدم انسجام و وحدت میان برخی از تشکل‌های کارگری اشاره و عنوان کرد: تشکل‌های کارگری باید در جهت اخذ حقوق کارگران با هم هم‌ صدا و همدل شوند چرا که مخالفت‌ها تنها منجر به موانع‌تراشی بیشتر در این خصوص می‌شود.

فاطمه شمشیرگر از زنجان

286238

مطالب مرتبط