نوجوان 14 ساله خوزستانی جان 4 نفر را نجات داد

رئیس بیمارستان گلستان اهواز، از اهدای اعضای نوجوان ۱۴ ساله به چهار بیمار نیازمند عضو، در اهواز و تهران خبر داد.
تصویر نوجوان 14 ساله خوزستانی جان 4 نفر را نجات داد

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، میثم معزی از اهدای اعضای نوجوان ۱۴ ساله خوزستانی خبر داد و بیان کرد: امروز و پس از صحبت با خانواده این نوجوان و حصول رضایت آنها برای اهدای عضو، هماهنگی لازم گروه پیوند عضو بیمارستان گلستان با پزشکان، مدیران، سازمان اورژانس کشور، بیمارستان رجایی تهران و سایر عوامل انجام شد.

معزی بیان کرد: اعضای بدن این نوجوان ۱۴ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود زندگی‌بخش شد. کلیه‌ها وکبد این مرحوم با رضایت خانواده وی به سه بیمار در بیمارستان گلستان اهواز پیوند داده شد.

وی با بیان اینکه اتاق عمل پیوند برای انجام عمل پیوند به صورت آماده باش کامل قرار گرفت، افزود: عمل اهدا از ساعت هشت صبح شروع و قلب اهدا شده توسط تیم اعزامی از تهران با یک دستگاه جت فالکون متعلق به سازمان اورژانس کشور در مدت ۷۰ دقیقه به بیمارستان رجایی تهران انتقال پیدا کرد.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ پنجمین عمل اهدا عضو در این بیمارستان انجام شد که این امر در شرایط کرونایی بسیار امید بخش است که امید می‌رود که فرهنگ اهدا عضو در استان و در کل کشور فرهنگ‌سازی و نهادینه شود تا بتوانیم با اهدا عضو زندگی دوباره به همنوعان خود ببخشیم.

منبع:مهر

286230