تازه‌ترین آثار تولیدی سینما

تازه‌ترین خبرها از تولید در سینمای ایران مربوط به تدوین مستند بلند «هشتادی‌ها»، رونمایی از پوستر انیمیشن «گنج اژدها» و صداگذاری فیلم سینمایی «قطع فوری» است.
تصویر تازه‌ترین آثار تولیدی سینما

به گزارش سایت خبری پرسون، تدوین مستند بلند هشتادی‌ها پس از پایان تصویربرداری، از امروز (شنبه یازدهم اردیبهشت) آغاز شد.

تدوین این پروژه که محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده و به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و تهیه کنندگی سعید الهی در حال تولید است، توسط بابک حیدری و دستیارانش انجام می‌شود.

متن فیلم نیز طبق اعلام سازندگان، در طول مدت گذشته متناسب با روایات و گفته های صریح و بی پرده متولدان دهه هشتاد از زوایای مختلف زندگی و حضورشان در جامعه توسط منوچهر اکبرلو نوشته شده است.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های موجود، تصویربرداری هشتادی‌ها را کمی با اختلال زمانی روبرو کرد، اما در مجموع همه افراد و خانواده هایی که طبق ۸ ماه پژوهش صورت گرفته قرار بود در برابر دوربین خلیل‌زاده از دیدگاه ها و برخی مشکلات و موانع و انتظارات خود در جامعه امروز ایران سخن بگویند، با گروه سازنده همکاری کردند.

امیرحسین خلیل‌زاده کارگردان هشتادی‌ها دانش‌آموخته کارشناسی رشته سینما و فارغ‌التحصیلان دوره عالی کارگردانی اصغر فرهادی است. او تاکنون با دو مستند پولیس پولیس و بهاء‌الدین محمد نامزد دریافت تندیس بهترین فیلم، کارگردانی و پژوهش در ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بوده است.

پایان تدوین آغاز صداگذاری

تدوین فیلم قطع فوری به صورت مشترک توسط محمدحسین کشاورز و مریم بحرالعلومی انجام شده و محمود موسوی‌نژاد صداگذاری آن را آغاز کرده است.

موسوی‌نژاد پیش از این در سمت صداگذار و کشاورز به عنوان همکارِ تدوینگر در فیلم سینمایی شهربانو با بحرالعلومی همکاری داشته‌اند.

قطع فوری سومین فیلم بلند مریم بحرالعلومی بعد از پاسیو و شهربانو به شمار می‌رود که به زودی برای اکران داخلی و حضور در جشنواره‌های بین‌المللی آماده خواهد شد.

این فیلم سینمایی روایتگر قصه‌ای در یک شب کرونایی‌ است که زمین لرزه‌ای تهران را می‌لرزاند.

سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان‌ارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی، سادیا جلالی‌پور، علی یعقوبی، احمدرضا معراجی، علی اردلان، خشایار بحرالعلومی، آرمان درویش، گلبرگ محمدی، رامینا حسینی و روشنک عجمیان با هنرمندی شقایق فراهانی، سوگل طهماسبی و سیاوش چراغی‌پور با معرفی الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و آخرین نقش‌آفرینی علی انصاریان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

رونمایی از نخستین پوستر انگلیسی

نخستین پوستر انگلیسی انیمیشن سینمایی گنج اژدها به کارگردانی اشکان رهگذر رونمایی شد.

گنج اژدها دومین انیمیشن سینمایی به کارگردانی اشکان رهگذر است که بر اساس قصه افسانه‌ای در حال تولید در استودیو هورخش با مشارکت میستیک هوس (Mystic house) کاناداست.

آرمان رهگذر و علیرضا کبیری (نماینده میستیک هوس) تهیه‌کنندگی این انیمیشن را به طور مشترک بر عهده دارند. اشکان رهگذر و آیدا نوشالی نیز به طور مشترک فیلمنامه گنج اژدها را به نگارش درآورده‌اند.

پیش تولید این انیمیشن از اوایل سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و تا شش ماه دیگر ادامه دارد. پیش بینی می‌شود انیمیشن سینمایی گنج اژدها برای سال ۱۴۰۲ آماده نمایش شود.

گنج اژدها دومین انیمیشن سینمایی است که بعد از آخرین داستان در استودیو هورخش تولید می‌شود. این استودیو سابقه ساخت بیش از ۱۱ انیمیشن کوتاه، سه مجموعه انیمیشنی، بیش از ۱۰ موزیک ویدیو، انتشار هشت کمیک و طراحی و ساخت ۵ بازی را در کارنامه‌اش دارد.

286054