محمدی؛ بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و اسپانسر کارهای سینمایی و تلویزیون:

اهمیت دادن به سینمای گیشه باعث پیدا شدن کارگردانان غیرهنری شده است

دغدغه های بنده در مورد کارگردانی این است که اهمیت دادن به سینمای گیشه باعث پیدا شدن کارگردانان غیرهنری شده است و همین موضوع باعث ساخت کارهای سینمایی و تلویزیونی کم بیننده شده است و این موضوع موجب شده تا بیننده ها به سمت شبکه های خارجی گرایش پیدا کنند.
تصویر اهمیت دادن به سینمای گیشه باعث پیدا شدن کارگردانان غیرهنری شده است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فرید محمدی عضو انجمن بازیگران خانه سینما و تلویزیون ایران است. وی بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و اسپانسر کارهای سینمایی و تلویزیون نیز است.

از میان کارهای او به عنوان بازیگر می‌توان به سریال‌های «روزهای ابدی»، سریال «بوم و بانو» (ماهور)، سریال «مجردها»، سریال نفوذ، سریال ممنوعه، سریال«زیرخاکی»، سریال«کامیون» و فیلم‌های سینمایی «52 هرتز»، فیلم سینمایی «شبانه‌های ورونیکا (هرماس)»، فیلم سینمایی«سفر صفرعلی» فیلم خانه خرگوش‌ها و کارهای بسیار دیگر اشاره کرد.

وی علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیز فعالیت می‌کند. از جمله کارهای تهیه شده به کارگردانی او می‌توان «پروانه محبت» و «نوبت آیینه‌ها» و فیلم «سرنوشت گل‌بانو» نام برد. وی تهیه کننده و نقش اصلی مستند سینمایی روایی مرد زیتونی، تهیه کننده آهنگ های لندندری و تهیه کننده و اسپانسری فیلم سینمایی آسیه نیز بوده است.

محمدی مدیر تولید و اسپانسر آثاری مانند ‌«ماهی کوچولوها دعا می خوانند»، «کینه سبز »، «دو راهی تردید »، «منو اشتباه گرفتی»، «کلید ارثیه» و سریال «لبخندماهی‌ها» نیز بوده است.

اگر بازیگر نمی شدید چه شغلی رو اختیار می کردین؟


اگر بنده بازیگر نمی شدم حتما حقوقدان یا پزشک می شدم.

آیا تاکنون نسبت به ایفای نقش خاصی پشیمان شده اید ؟


بله گاها برام اتفاق افتاده که از ایفای نقشی پشیمان شده باشم.

دغدغه های شما به عنوان کارگردان و تهیه کننده چیست؟

در مورد تهیه کنندگی چالش ها و مشکلاتی مثل تکیه به بودجه ی بخش خصوصی وجود دارد و حتی یکی از مسائل مهم در مورد تهیه کنندگی باندبازی در سینما و تلویزیون توسط تهیه کننده ها است که هر طور بخواهند از افراد غیر حرفه ایی استفاده می کنند یا به لحاظ مالی از بازیگرها و دیگر عوامل سو استفاده بهینه به نفع خودشان انجام می‌دهند. در حالی که این پول از بیت المال و بودجه سازمان تامین شده و بازیگر و دیگر عوامل باید دستمزد خودشان را به نحو درست و سالم بدون هیچ قید و شرطی براساس قراردادشان دریافت کنند اما در حال حاضر این کار به شکل درست انجام نمی شود.

در مورد بازیگری مشکلاتی همچون قراردادهای نامتعادل، نبود سبک بازیگری مشخص و تکیه بر چند بازیگر چهره خاص در کل سینمای کشور وجود دارد. لذا برای اصلاح در سینما و تلویزیون ایران باید از نیروهای توانمند، حرفه ایی، باتجربه و افراد با استعداد استفاده شود و باند بازی باید کنار گذاشته شود تا شاهد درخشش بازیگرهای توانمند، فیلم‌های پر محتوا، بامعنی و با نتیجه مطلوب و خروجی مثبت شویم.

آینده شبکه نمایش خانگی رو چگونه ارزیابی می کنید؟


آینده شبکه نمایش خانگی رو به فساد و ساخت فیلم‌های بی محتوا می رود. هنرجویان بدون تحقیق در کلاس ها و پلاتوهای آموزش بازیگری افرادی شرکت می‌کنند که این افراد کارت صلاحیت تدریس از وزارت ارشاد اسلامی را ندارند و یا مربی آموزش دهنده هیچگونه مدرک مرتبط و یا رزومه در کارهای سینمایی و تلویزیونی را ندارد. همین موضوع منجر به سو استفاده هنرجویان می شود که این نیز بدبینی مردم نسبت به سینما و تلویزیون ایران را به همراه دارد.

به فکر نگارش فیلمنامه های جدید هم هستید؟


بله من به تازگی نگارش سریال سرنوشت گل بانو را تمام کردم.

نظر شما در خصوص حاشیه سازی و شایعه سازی برخی از سوپر استارها چیست؟


بله دقیقا گاها خود سوپراستارها توسط شبکه های مجازی و از طریق باندهای مجازی و سایت های خبری برای بیشتر دیده شدن و جذب فالور برای خودشان به عناوین مختلف از زبان مردم و دیگران حاشیه سازی و شایعه سازی می‌کنند، که این نیز به نوعی توهین به شعور دیگران است.

برای یک هنرمند مردمی بودن چقدر مهم است و چرا برخی هنرمندان از مردم فراری هستند؟


هنرمند باید مردمی باشد چرا که ما مال ایرانیم و مال این خاکیم و از دل مردم هستیم پس در نتیجه بازی ما بدون این‌مردم در تلویزیون و پرده سینما معنی ندارد. باید این مردم حمایت کنند تا یک هنرمند دیده شود اما بعضی از هنرمندان بخاطر فساد مالی، باندبازی و ترس از گذشته خودشون از این مردم فراری هستند تا چهره واقعیشان و گندکاری های برملا نشود.

در حال حاضر بازیگر در گیشه تاثیر دارد؟


بله متاسفانه بازیگر در گیشه تاثیر دارد. مردم ما و بیننده های ما به جای توجه به محتوا، کیفیت و موضوع فیلم، بیشتر به خاطر عده ای از بازیگرهای خاص به تماشای فیلم می‌پردازند.

نگاه شما به فعالیت های اقتصادی خارج از عرصه هنر برای بازیگران چیست؟


یک بازیگر باید بجز مسائل بازیگری و خارج از عرصه هنر حتما باید به کارهای اقتصادی دیگری بپردازد در غیر این صورت بازیگر در طی مراحل زندگیش به مشکلات اقتصادی برمی خورد. همانطور که برخی از بازیگرها در پایان زندگیشان به سختی آداب معاشرت می کنند اما باید بگویم متاسفانه تعدادی از بازیگر ها با حمایت باندهای مافیا در وزارت ارشاد و سازمان صدا سیما آنقدر حمایت مالی می شوند که برای هفت نسلشان مشکل اقتصادی و مالی وجود نخواهد داشت و برخی نیز مظلوم واقع می شوند و این نوعی بی عدالتی است.

کار کدام بازیگران را دنبال می کنید و نگاهتان به نسل بازیگران تازه وارد چگونه است؟


من ‌معمولا کارهای آقای مهران رجبی، خانم شبنم قلی خانی، خانم زهرا سعیدی، اکبر عبدی عزیز، رضا عطاران و چندین هنرمند دیگر را دنبال می کنم.

حضور شما در عرصه اسپانسری و سرمایه گذاری چقدر برای شما جدی است؟


حضور بنده در عرصه اسپانسری بستگی به موضوع فیلمنامه و عوامل آن سریال یا کار سینمایی دارد و ناگفته نماند بحث مالی و اقتصادی نیز برای مهم است.

چه مواردی باعث باورپذیر بودن نقش می شود؟


متن فیلمنامه، دیالوگ های یک بازیگر، حس، بیان و حرکت بازیگر در جلوی دوربین و بازی زیبای یک بازیگر باعث باورپذیر بودن نقش می شود.

فرید محمدی را چگونه قضاوت میکنید؟ مثلا بخواهید نمره بدهید به او


من به فرید محمدی به لحاظ صبور بودن نمره ۲۰ بیست می دهم اما به خاطر این که گاها در کارهام به دلیل درک نکردن طرف مقابلم عصبی می شوم ۱۸ یا ۱۵ می دهم.

کدام اولویت دارند؟ بازگیری، تهیه کنندگی، کارگردانی و ....


برای من عرصه بازیگری، کارگردانی و تهیه کنندگی در اولویت اول هستند و اسپانسری در اولویت دوم کارهایم قرار دارد.

دورنمای فرید محمدی از آینده خود در بازیگری چگونه است؟


تا زمانی که بازی بنده باعث دلخوشی و خوشحالی مردم سود و مردم پذیرا باشند ایفای نقش خواهم کرد.

و حرف آخر ....؟


حرف آخر اینکه اینجانب فرید محمدی به عنوان بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و اسپانسر در عرصه سینما و تلویزیون ایران این است که باید در کارهایمان دقت لازمه را داشته باشیم و باند بازی و به کار گرفتن بازیگرهای غیر حرفه ایی را از طریق سفارش دوستان و آشنایان حتی گاهی بخاطر برخی مسائل رابطه ایی کنار بگذاریم، تا کارهای خوب، مردمی، پر محتوا، با معنی و با خروجی مطلوب ارائه دهیم که در شان ملت شریف ایران باشد. چرا که لیاقت ملت ایران بهترین ها است. سلامتی، خوشحالی و سر بلندی ایران زمین را از خداوند منان خواستارم.

284448

مطالب مرتبط