مدیر حوزه سفیران بیجار در گفت وگو با پرسون مطرح کرد:

لزوم آشنایی حوزویان با فضای مجازی/ سلاح تقابل با دشمن علم رسانه ای و جنگ نرم است

مدیر حوزه سفیران بیجار گفت: اگر مُبلغ دینی در بحث رسانه‌ای از دانش کمی بهره‌مند باشد بی شک در مقابل جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

تصویر لزوم آشنایی حوزویان با فضای مجازی/ سلاح تقابل با دشمن علم رسانه ای و جنگ نرم است

حجت الاسلام سیدموسی محمودی؛ مدیر حوزه سفیران بیجار در گفت وگو با خبرنگار پرسون با اشاره به اینکه روحانی در بحث سواد رسانه ای و فضای مجازی باید متخصص باشد، اظهار داشت: اکنون زمان جنگ رسانه‌ای می‌باشد و آن کسی در این تقابل پیروز است که از نظر کمی و کیفی در فضای مجازی قوتی‌تر و مجرب‌تر باشد.

مدیر حوزه سفیران بیجار گفت: از همین رو می‌طلبد که طلاب در دوران تحصیل در حوزه علمیه در بحث سواد رسانه ای و فضای مجازی به بلوغ کامل فکری برسند، زیرا امروز شاهد جنگ تبلیغاتی بسیار گسترده‌ای هستیم نه جنگ تسلیحاتی و سلاح طرفین نه موشک است و نه بمب، بلکه سلاح آنان اکنون سایت، شبکه‌های مجازی و ماهواره‍‌ای می‌باشد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود افزود: بنابراین شایسته است که متولیان و بزرگان حوزوی مسئله سواد رسانه‌ای را از دروس حوزه قرار دهند، زیرا فردایی که طلبه در جامعه به عنوان مُبلغ دین حضور پیدا می‌کند با مسایل و شبهات بسیاری روبرو می‌گردد.

مدیر حوزه سفیران بیجار افزود: اگر مُبلغ دینی در بحث رسانه‌ای از دانش کمی بهره‌مند باشد بی شک در مقابل جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه طلبه باید خود در این فضای مجازی به صورت آتش به اختیار عمل کند، گفت: از سوی دیگر با وجود گسترش وسایل ارتباط جمعی می‌توان به بهترین نحو ممکن کار تبلیغ دین و مذهب را در کمترین زمان ممکن در سراسر جهان انجام دهیم، البته تحقق این مهم مشروط به علم رسانه‌ای طلبه و روحانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فضای مجازی زمان و مسافت را کوتاه کرده است، البته این دو ویژگی یک امتیاز ناب هم برای مبلغان دینی است و هم تخریب کنندگان دینی، بنابراین باید بتوانیم در این بخش دست بالا را بگیریم.

مدیر حوزه سفیران شهرستان بیجار عنوان کرد: داشته‌های دینی بسیاری داریم که به جرات می‌توان گفت که تاکنون بخش کوچکی از این گنجیه رونمایی شده است، بنابراین باید فرصت سوزی نکنیم و از فضای مجازی که دشمنان امروز آن را به جبهه ای برای تخریب اسلام تبدیل کرده است، استفاده بالعکس نماییم. و این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام محمودی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از اساتید برجسته حوزوی درخواست داریم که زیرساخت‌های موجود برای ورود حوزویان و طلاب به فضای مجازی را مهیا سازند و این تهدیدات دشمن را به سلاحی برای تبلیغ دین مبین اسلام در اقصی نقاط جهان تبدیل کنند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

286042